Az egyre szélesebb játékos termékportfóliót tervező gyártó az idei CES-en leginkább a Claw névre keresztelt kézikonzoljával tűnt ki a tömegből, nem is a kategóriába belépés miatt, hanem mert a versenytársakkal ellentétben az Intel platformja mellett tette le a voksát. A Meteor Lake-alapú központi egység integrált grafikus processzora kellően potens teljesítményre képes, és már azt is tudni, hogy a Claw csak a kezdet, a vállalat komolyan számol a PC-s alapokon nyugvó kézi konzolokkal.
Minden másban hozta a kötelezőt az MSI, új laptopok frissített specifikációkkal, különböző hardverelemek a legújabb technológiákkal, illetve perifériák, amik elődmodelljeik javított, továbbfejlesztett változatainak tekinthetők. Monitorok tekintetében sem történt különösebb meglepetés, a gyártó évek óta ott van a nagyok között, és most a QD-OLED technológia képfrissítési jellemzőinek felgyorsításával foglalkozott elsősorban. A termékek bejelentése és a helyszínen kiállított portékák mellett azonban feltűnt egy elsőre előremutatónak tűnő keretrendszer, amely a mesterséges intelligencia tudását veti be.
A Gaming Intelligence gyűjtőnév alá tartozó megoldás önmagában nem számít világrengetőnek, hiszen már évek óta léteznek olyan, a gamer monitorok menüjéből elérhető segédfunkciók, amik például a célzást segítik egy fix célkereszt bekapcsolásával. Nyilvánvalóan kompetitív játékokban ezek használata tiltott, de nem minden nap szól e-sport versenyekről, az otthonokból megvívott csaták esetében nehezen kideríthető, kinél milyen segédeszköz operál.
Az MSI magasabb szintre kívánja emelni a kijelzők effajta tudását, és egy állítólag folyamatosan tanítható mesterséges intelligencia, illetve a gyártó rendszeres firmware-frissítései okosítják az új típusokat, segítve ezzel a játékosokat. Például a monitor képes az életerő szintjeinek kijelzésére a saját RGB LED-csíkján (ezt mondjuk pont nem neveznénk AI-tudásnak), de ami még erősebb, hogy figyeli a játék minitérképét, és az épp érkező ellenfelek irányát egy extra nyíl kijelzésével erősíti; az is elképzelhető, hogy a játékhoz képest idő előtt jelzi.
A CES-en a League of Legends futott a Gaming Intelligence-szel megtámogatott monitoron, amely játéknál ez egy nagyon vékony jégnek számít. Biztos van olyan rutinos játékos, akit ez nem hat meg, és nem ettől fog előnybe kerülni, vagy épp letérdelni az ösvényeken, de a többség talán jogosan nevezheti tisztességtelen előnynek a minitérkép alapú kiegészítő jelzést. Az AI Skysight jövője adja az igazi kérdőjelet, az a bizonyos taníthatóság ugyanis egyelőre meglehetősen ködös, és bár hajt minket a kíváncsiság, hogy mire lehetne még rávenni a mesterséges intelligenciát, de talán ebből is látszik, hogy nem minden AI, ami fénylik.