Egy ideje már jellemzően az OLED kijelzőtechnológia uralkodik a felsőkategóriás okostelefonok piacán, és az utóbbi idők fejlesztései alapján úgy néz ki, hogy a hagyományos LCD-paneleket egyre nagyobb mértékben kiszorítják ezek az új képernyők.
Az idei CES-en például sok olyan laptop debütált, amelybe már OLED-képernyőt építettek: ilyen volt a Dell XPS 15, G7 15, a Razer Blade 15, a HP Spectre x360 15, a Lenovo Yoga C730. Az idei Computexen pedig nagyobb figyelem övezte az OLED technológiát, mint valaha. A kereslet már olyan magas, hogy a jelek szerint a LED/LCD-gyártók bajba kerültek.
A Digitimes jelentése szerint iparági források kiderítették, hogy a kínai LED-es piacon rekordmagas, 9,7 milliárd dolláros volt idén márciusban a felesleges készletek értéke. Állítólag a gyenge kereslet és a túlzásba vitt gyártás miatt.
Egy másik jelentésben pedig arról számoltak be, hogy a kínai kormány jelentős mértékben csökkentette a LED-panelek gyártóinak támogatását. A tőkét ezentúl inkább nem a gyártási kedvezményekbe, hanem a kutatás-fejlesztésbe és a szabadalmakba fektetik.
A kialakult piaci helyzet nyomán úgy tűnik, hogy amennyiben a LED/LCD-panelek gyártói nem alkalmazkodnak a változásokhoz, akkor igen nehéz jövő vár rájuk, köszönhetően az OLED-panelek és az új kijelzőtechnológiák térhódításának.