Bár a Google anyacége, az Alphabet az idei második negyedévben 21 százalékkal magasabb árbevételnek örülhetett (éves összehasonlításban 21,5 helyett 25,1 milliárd amerikai dollár folyt be 3 hónap alatt a céghez); sokan mégsem örülnek az eredménynek.
Az egy részvényre jutó nyereség értéke így a Wall Street várakozásaival szemben 4,49 dollár helyett 5,01 dollár volt. Miközben a fizetett kattintások száma 52 százalékkal emelkedett, addig a kattintásonkénti költségek 23 százalékkal csökkentek. Az elemzők csak 15 százalékkal számoltak, ami azt jelenti, hogy a vártnál kevesebbet fizetnek a hirdetők a Google-nek a reklámozásért.
A másik rossz hír az EU trösztellenes vizsgálatának végeredményeként kiszabott 2,4 milliárd eurós (2,7 milliárd dollár) bírság, ami bezavart a nyereségbe is.
A forgalomszerzésre 4,75 helyett 5,09 milliárd dollárt költött a legutóbbi negyedévben az Alphabet, miközben a működési nyeresége 15 százalékkal emelkedett. A bírság azonban ezt negatív irányba tolta el.
Az árbevétel növekedése egyébként főként az 1,5 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkező YouTube-nak és a mobilos keresési hirdetéseknek köszönhető.
A Google ügyvezetője, Sundar Pichai ezzel egyszerre az Alphabet igazgatótanácsának a tagja is lett. A cég több mint 1000 embert vett fel az elmúlt hónapok során, majdnem mindenki a felhős üzletághoz került. A keresőben további finomításokra számíthatunk.
Az eredményeknek nem örültek a tőzsdén, az Alphabet árfolyama 3,27 százalékkal csökkent a hír hatására. A kisebb pánikhangulatot persze hamar elfelejti majd mindenki.