Ebben az évben már több nagynevű vállalat bejelentette, hogy bizonyos időszakon belül szeretne teljesen átállni a villanyautók gyártására. Ilyen például a Bentley, amely szintén 2030-at tűzte ki célul, illetve a Jaguar, ami már előbb, 2025-ben szeretné a váltást.
A Volvo igazgatója, Hakan Samuelsson a keddi előadásán azt mondta, hogy a fenntarthatóságban kulcsfontosságú szerepe van az elektronikának. Azt gondolja, hogy a jövő a nem-fosszilis üzemanyaghajtású járművekben, illetve az online eladásokban rejlik, ezért a prémium kategóriás környezetbarát autóit online, az interneten keresztül fogja árusítani a cég.
A nagy bejelentést az új C40 Recharge modell bemutatásához kötötték, ami gyakorlatilag egy alacsonyabb kategóriás crossover, amelybe a Volvo CMA (kompakt, moduláris felépítésű) platformja kerül. Annak ellenére, hogy a C40 Recharge a második modell, amit a Volvo Recharge szériájába sorolnak, abban mégis az első, hogy egy csak és kizárólag akkumulátorral működő elektromos jármű. Csak úgy, mint az XC40 Recharge, a C40 is kap egy infotainment rendszert: ez egy androidos kezelőfelület lesz.
Samuelsson szerint nagyon jó irányba halad a Volvo, hiszen az elmúlt évben az eladott autóik egyharmada Európában a Recharge szériából származó tölthető hibrid volt. At is elárulta, hogy rugalmasabb, ügyfélközpontúbb politikát szeretnének bevezetni, ezért promótálják az online vásárlást. A vásárlóknak lehetősége lesz arra, hogy feliratkozzanak, vagy megvegyék az adott járművet, amihez jár majd egy "customer care package" is, az ügyfelek kényelme érdekében.