A Unity motort valószínűleg senkinek sem kell bemutatni: az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb grafikus motorja olyan játékok alatt dübörög, mint a Cities: Skylines, a Fall Guys, az Ori and the Blind Forest, a Pillars of Eternity, vagy épp a Hearthstone. Amit azonban talán kevesebben tudnak, hogy az engine mögött álló Unity Technologies vállalat nem csak videojátékokból keres pénzt, hanem olyan megrendelői is vannak, mint az Amerikai Védelmi Minisztérium.
A 33 milliárd dollárra becsült értékű vállalat kormányzati projektjeinek nagy része ide kapcsolódik, és elsősorban mesterséges intelligencia programozással foglalkozik. Mivel a cégnél fejlesztett technológiákat általában több csapat is használja, simán lehet, hogy egy fejlesztő eredetileg egészen más célra alkotott meg egy eszközt, amit aztán a handitengerészet szimulációs prototípusainál használnak. Egész véletlenül két ilyen, több százezer dolláros szerződése is van a cégnek.
Miután a cég dolgozóinak egy része felemelte a hangját ez ellen, a vállalatot vezető, korábban az EA elnöki székét elfoglaló John Riccitiello megígérte, hogy összehív egy közös meetinget, és a jövőben átláthatóbban kezelik majd az ilyen projekteket.