A japán Fujitsu néhány évvel ezelőtt döntött úgy, hogy a PC-s üzletágát egy külön leányvállalat formájában viszi tovább. Most viszont ez az ügy is tovább tekeredett - először mi is arról írtunk, hogy a Fujitsu teljesen búcsút int a PC-gyártó részlegnek, de a végeredmény némelyest mást mutat.
Az első hírek arról szóltak, hogy a Lenovo felvásárolja a Fujitsu Client Computing Limited 51 százalékát, míg a Japán Fejlesztési Bank további 5 százalékot. Ezzel az FCCL három eltérő tulajdonos birtokában lesz.
A fenti tervek szerint úgy lehetett számolni, hogy továbbra is lesz Fujitsu márkájú PC, azonban ezek eladásával a Fujitsu és a Lenovo is foglalkozik majd. Végül azonban pontosabban is nyilvánosságra kerültek a tervek, ami alapján továbbra is látható a Fujitsu anyacég és a PC-s divízió távolodása, de nem teljes búcsúról, hanem kiszervezésről van szó (ami kis különbség, de mégis fontos). Gyakorlatilag arról van szó, hogy a már meglévő leányvállalat, a Fujitsu Client Computing Limited tulajdonosi arányai alakulnak át, a Lenovo 51 százalékos, a Japán Fejlesztési Bank pedig 5 százalékos részesedést szerez a cégben. Ezáltal a Fujitsu kisebbségi alapon még jelen lesz a vállalatban, amelyet a közlemények szerint közösen irányítanak a tulajdonostársakkal, de a többségi részesedés már a Lenovóé, amely esélyesen saját PC-piaci esélyeit igyekszik majd növelni az itt készülő gépekkel.
Miközben a Lenovo a világ egyik legnagyobb PC-s gyártója, a Fujitsu immáron nem túl gyakori Európában és Amerikában. Azt nem tudni, hogy ezen változtat-e a mostani felvásárlás, de a hivatalos szöveg utalt rá, hogy a Fujitsu is profitál majd a Lenovo globális kapcsolataiból.
A Lenovo egyébként a második negyedévben 139 millió dolláros nyereséget és 11,8 milliárdos árbevételt termelt (a tavalyi 157 milliós és 11,2 milliárdos értékkel szemben). Az eladások negyedéves vonatkozásban 17 százalékot javultak, a piaci részesedése viszont 0,2 százalékkal csökkent a cégnek - konkrét számokat nem közöltek.
A PC-s gyártók továbbra is szenvednek, a Gartner szerint az eladások tavalyhoz képest megint 3,6 százalékkal csökkentek (szeptember végi adatokkal bezáróan). Ez zsinórban a tizenkettedik visszaesés. A Lenovo szerint rövid távon maradnak is a nehéz piaci feltételek, és egyébként az már látható, hogy a folyamatos visszaesések nem azt jelentik, hogy a korábbi huhogásoknak megfelelően teljesen elborul a PC-piac, inkább csak egy valamivel alacsonyabb szintre áll be. Egyes elemzők már ezt az újabb nyugvópontot várják, hiszen PC-kre továbbra is szükség lesz, az okostelefonok és tabletek nem tudnak mindent kiharapni ebből az üzletágból, mivel egy csomó feladatra továbbra is teljes számítógép szükséges.