Nagyszabású akvizícióról számolt be a Reuters: a HP Inc. 1,7 milliárd dollárért felvásárolja a headsetekre, üzleti telefonokra és vállalati kommunikációs megoldásokra specializálódott Polyt, ami 2019-ben jött létre a Plantronics és a Polycom összeolvadásával.
A Plantronicset a vezeték nélküli telefonos headsetek egyik úttörőjeként tartják számon, a hírnevét azonban még a hatvanas években alapozta meg a repülőgép pilóták és az asztronauták fejhallgatóinak továbbfejlesztésével.
Hogy a HP mit kezd majd a Plantronics utódvállalatával, arról csak annyit árult el a cég, hogy a hibrid munkát segítő megoldásait szeretné megerősíteni. A felvásárlás teljes egészében készpénzben történik, a Poly adósságait is beleszámítva 3,3 milliárd dollár értékben. Az eddigi információink alapján nem tiszta, hogy a Poly, mint márkanév továbbra is használatban marad-e, avagy a HP a saját logóját süti majd rá a leányvállalata termékeire.
Az elemzők mindenesetre nem valószínűsítik, hogy a HP saját márkás fülesek és fejhallgatók piacra dobását tervezi, mivel a korábban egész ütős fejhallgatókat is gyártó Poly az utóbbi években látványosan elfordult a fogyasztói termékektől, és inkább az irodai megoldásokra koncentrál. A vállalat felvásárlása egyébként nem különösebben meglepő, az előd Plantronics ugyanis már 2018-ban is tárgyalt erről a Logitechhel, jelezve, hogy nem ragaszkodik az önállósághoz.