Egyre kiélezettebb a verseny a streamingszolgáltatók között, amiknek a száma nem hogy csökken, egyre inkább csak nő. Még annak ellenére is, hogy a legtöbb platform veszteségesen üzemel, ugyanis mint ahogyan az most a Financial Times jelentéséből kiderült, a legnagyobb szórakoztatóipari cégek közül néhányan több mint 5 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetnek el 2023-ban, csak a streaming szolgáltatásaik működtetéséből fakadóan.
A legnagyobb bajban talán a Paramount van, amely jelen formájában 2020 óta üzemel önálló platformként. Sokat elmond, hogy az elmúlt hetekben a pletykák szerint Shari Redstone, a vállalat egyik milliárdos részvényese konkrétan tárgyalásokat kezdeményezett a SkyDance-szel, méghozzá a Paramount eladásának a céljából.
Ez idő alatt a Paramount Global elnöke, Bob Bakish, a Warner fejesével, David Zaslavval is szót váltott már egy esetleges egyesülésről. Persze egyelőre még mind a két üzlet messze van a tényleges megállapodástól, de azért az talán már ebből is érezhető, hogy van baj, méghozzá nem is kicsi.
Mindeközben a LightShed Partners elemzője, Rich Greenfield arról beszélt, hogy per pillanat pánik üzemmódba kapcsolhatott a Paramount, akik most mindet megtesznek azért, hogy megtalálják az ideális fúziót. Egészen pontosan úgy fogalmazott:
"A tévéreklámok messze elmaradnak, egyre többen mondják le az előfizetésüket, a sportköltségek emelkednek, a filmüzletág pedig nem teljesít jól. Minden rosszul megy, ami rosszul mehet. Az egyetlen dolog, amit a cégek a túlélés érdekében tehetnek, hogy megpróbálnak egyesülni és csökkenteni a költségeiket"
A Warner helyzete sem a legfényesebb, ugyanis csak az elmúlt félévben több mint 2 millió előfizető hagyta ott a streaming szolgáltatásukat. A Disney is veszteséggel zárja az évet: annak ellenére, hogy az első három negyedévben 8 millió új felhasználóval bővültek, sikerült 1,6 milliárd dolláros mínuszba vágniuk a streaming részlegüket, ami így vélhetően csak 2024 végére fordulhat majd nyereségre.
Persze jogosan merül fel a kérdés ezek után, hogy mi is a helyzet a Netflixszel. Bármi meglepő, a pirosaknak sikerült az elmúlt évek során többnyire nyereségesnek maradniuk, amit elsősorban a korai, verseny előtti belépésüknek köszönhetnek. A legutóbbi jelentések szerint még a korábbi becsléseket is sikerült felülmúlniuk, ugyanis csak az utolsó negyedévben több mint 9 millió új felhasználóval bővültek. A vállalat 2020 óta nem tett szert ilyen mértékű növekedésre, ami anno még a pandémia okozta korlátozásoknak volt betudható.
Ezek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a közelmúltban eszközölt áremelések sem voltak különösebben negatív hatással a Netflix piaci helyzetére, míg a többi szolgáltatónak nem maradt más, mint az összeolvadás. Az áremelések és a licencelések az ő esetükben már édeskevésnek bizonyultak, így a jövőben talán több egyesülésnek is a szemtanúi lehetünk majd.