Az RTX-technológiák bemutatása leginkább a képalkotással foglalkozó új módszerekről szólt az első, Turing-alapú kártyák megérkezésekor. A "ray-tracing" megvilágítás és árnyékolási effektek többé-kevésbé lenyűgözték a játékosokat, illetve a DLSS-eljárás egy olyan jövőképet mutatott meg, ami meghatározó lehet a számítógépes grafika és a gépi tanulás kapcsolatában.
Ha valaki figyelt, akkor a nagyágyúnak nevezhető tulajdonságok mellett észrevehette az RTX Voice eljárást is, ami kicsivel később, béta állapotban került a publikum elé, és a GPU-k adta számítási kapacitást a mesterséges intelligenciával felvértezett szoftveres körítéssel ötvözve kifejezetten a hangfelvételek javításán segédkezett.
A tavalyi videokonferenciás robbanásnál szükség is volt egy ilyen programra, ami nem tett mást, mint megpróbálta kiszűrni azokat a tipikus zajokat a számítógépes élő beszédből, amik például gépelés közben vagy elégtelen mikrofonelhelyezés miatt keletkeznek. Az RTX Voice remekül működött, és a népszerűbb kliensekben jó hasznát vette az online meetingekben elveszett felhasználói tábor. Az Nvidia azonban most szintet lépett, és a Broadcast applikáció részeként, egyfajta továbbfejlesztésként bemutatta az OBS-hez (Open Broadcaster Software) natívan használható verziót.
A Broadcast önmagában már létezett korábban is, és a vállalat grafikus vezérlőiben helyet kapó, dedikált NVENC videokódoló és -dekódoló egységet használta a HD-felbontás feletti videofolyamok minőségi javítására. A streamerek és egyéb, élő közvetítéssel foglalkozó vállalkozások azonban mostantól a hangra is odafigyelhetnek, másképpen szólva kérhetik a gépbe szerelt RTX vezérlő segítségét a zajszűrő algoritmus futtatásában. A leginkább vonzó a funkcióban az alacsony rendszerterhelés hiszen a teljes folyamat a GPU-n fut, a processzorra nem hárul különösebben nagy feladat ebben.
Az RTX Voice GTX-kártyákkal is működött, az új Broadcast szűrő azonban elvileg már csak RTX-alapon használható.
A funkció használatát az OBS Studio 27 béta verziójával lehet elkezdeni, illetve szükséges telepíteni az Nvidia Broadcast Audio Effects SDK-t és a legújabb GeForce meghajtóprogramot. Az AI-alapú zajszűrést a programban kiválasztott audiofolyamhoz kapcsolódó szűrők között találjuk, egyszerű hozzáadással és a metódus megadásával választható ki az "Nvidia Noise Removal" eljárás. Érdemes vele egy próbát tenni, a különbség akár első hallásra markáns lehet.