A tavaly novemberi bemutató nemcsak azért sikerült érdekesre, mert az Apple egészen részletesen beszélt az első, kifejezetten a Macbookokhoz tervezett M1 processzorról, hanem rögtön megfogalmazódott egy kikerülhetetlen kérdés is, hogy az új lapka vajon miképp tud helytállni a PC-piacon is elfogadott Intel platformokkal szemben.
Az M1 felvezetését remekül kezelte az Apple, és rögtön több forrásból is befutottak olyan teljesítménytesztek, amik már-már hihetetlenül erős eredményeket mutattak. Nem elég tehát, hogy egy, a háttérben lezajló együttműködési lezárás történt a két cég között, a nyilvánosság számára az derült ki, hogy nem csoda, ha az Apple eldobja az Intel megoldásait, hiszen saját maga rögtön elsőre képes valami gyorsabbat és hatékonyabb energiafelhasználásra képeset gyártani.
Az Intel gyártástechnológiai kihívásai miatt kialakult fejlesztési problémák kihatottak a processzoraik teljesítményére is, az Apple M1-et éltető cikkek, felhasználói visszajelzések pedig berobbantották a PR-osztály puskaporos hordóit. Ehhez a robbanáshoz egyébként a vállalat új CEO-ja, Pat Gelsinger adott egy nagy adag szikrát, aki első nyilatkozatában rögtön nekiment az "életsílus-cégnek".
Nem új ez a fajta nyilvános összehasonlítás a processzorgyártók körében, ám az talán új lehet, hogy az Intel most egy friss szereplő ellen indított médiahadjáratot. Az első ütést egy alaposan összeállított tesztnaplóval vitték be, ami két dologra fókuszál: olyan felhasználási szokásokra és programokra helyezi a hangsúlyt, amiben egyértelmű a 11. generációs Intel Core család fölénye.
Korábban már megírtuk, hogy az Intel hogyan támadta az Apple-t, mely programokat választották ki, és ezekben milyen előnyre tesz szert a legfrissebb Tiger Lake processzorcsalád, illetve ennek gyűjtőplatformja, az Intel Evo. A jegyzék végén az akkumulátoros üzemidőt is tisztázta az Intel azok számára, akik elhiszik, amit az Apple kiír a weboldalára.
Fontos az üzleti felhasználás, a gaming és a tartalomgyártás? Ne Mac-et válassz!
Ennek a támadásnak megérkezett a második eleme, ami egy ismert youtubert von be a "kellő" tájékoztatás és a különbségek bemutatása érdekében. A Twitteren #GoPC jelzéssel elindított kampány, valamint a YouTube-ra feltöltött, Jon Rettinger segítségével készített videó egyértelmű üzeneteket fogalmaz meg, immár teszteredmények nélkül; és pont ettől lesz az egész nagyon izzadtságszagú.
Ezúttal is előkerül a Macbookok szegényes csatlakozó kínálata, az Apple gépein szinte nem is létező gaming élmények, illetve az érintőkijelzők és tollak támogatásának hiánya. Hogy ezek mennyire valós érvek, az talán abból is látszik, milyen reakciók érkeztek a videó alá. Mivel reklámról van szó, ezért igazából egy szót sem szólhatunk, de talán nem ez lesz a legsikeresebb kampány az Intel Evo platform mellett.