Nem kevés tájékozódást igényel, ha megpróbálunk kiigazodni a rengeteg PC-s hardvergyártó között, a feladat viszont nehezen megúszható, hiszen a mai árak mellett végképp nem mindegy, hogy milyen teljesítményt, s persze hogy milyen minőséget kapunk a kemény munkával megkeresett pénzünkért.
Ami a grafikus feldolgozókat és az alaplapokat illeti, Svájc egyik legnagyobb elektronikai viszonteladója, a Digitec Galaxus most rendkívül hasznos adatokkal szolgált azoknak, akik elszántan vadásznak a legmegbízhatóbb márkákra.
Az egyébként több európai országba is szállító bolthálózat a saját tapasztalatai alapján állította sorrendbe, hogy a GPU-k és az alaplapok esetében melyik márkánál mekkora arányban volt szükség garanciális javításra, ráadásként pedig az egyes gyártóknál mért átlagos ügyintézési időt is feltárták. A válogatásba csak azok a márkák kerültek be, amelyek termékeiből legalább 300 darab fogyott az elmúlt két év során.
A grafikus hardvereket illetően a legmegbízhatóbb a Dell lett a maga 0%-os garanciaidőn belüli meghibásodásával, de ezen nincs mit csodálkozni, hiszen az amerikai gyártó elsősorban drágább, profiknak szánt munkaállomásokban utazik. Ehhez képest egyáltalán nem rossz az AsRock (0,3%) és a Gainward (0,4%)-os eredménye, az AMD-exkluzív Sapphire viszont a sor végén kullog a maga 2,4%-os defektarányával.
Öröm az ürömben, hogy a garanciális ügyintézés viszont messze ennél a gyártónál a leggyorsabb: a Sapphire-nek átlagosan 3 napot vesz igénybe a panaszok rendezése, míg a sor végén kullogó Gigabyte 18 napig szöszöl a feladattal. Fontos részlet, hogy a Digitech itt a hardver beérkezése és a vásárló általi kézhezvétele között eltelt időt mérte.
Az alaplapoknál az MSI bonthat pezsgőt, 2,8%-os hibaaránnyal nyerve meg a versenyt, amitől azonban még a 4. helyezett AsRock sincs túl messze a maga 3,2%-os eredményével. Érdekes módon (talán a nagyobb rutin miatt) itt is egy egyébként kevésbé megbízhatónak bizonyult márka, a Biostar intézi el a leggyorsabban a garanciális panaszokat, azonnal elküldve a cseredarabot, vagy kreditkompenzációt kínálva.
A Digitec számait elnézve mindannyiunk örülhet, hiszen bármelyik kategóriáról is legyen szó, még a legmegbízhatatlanabbnak ítélt hardverek garanciaidőn belüli meghibásodási aránya sem haladta meg az 5%-ot, ami a legalább 300 darabos eladási kritériumot figyelembe véve arra utal, hogy csekély az esély az ilyen bosszúságra. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a garanciális ügyintézés hosszára vonatkozó adatok nem reprezentatívak más országra nézve, mivel kizárólag a svájci viszonyokat tükrözik.