Miközben az Nvidia épp a felsőkategóriában elérhető GeForce kártyák megújításával foglalkozik, és készül a Super verziók bejelentésre, az alsóbb szegmensekben kíméletlen árverseny folyik, és a jelek szerint egyre nagyobb gondban van a legkisebb RTX 4060-as típus. A mindössze 8 GB fedélzeti memóriával készülő RTX-kártya igazából már a megjelenése napján sem számított kifejezetten ajánlott vételnek, hiszen az előző generációs modellek közül több típus hasonló vagy jobb ár-érték arány mellett vásárolható meg.
A karácsonyi időszakra fordulva a helyzet cseppet sem javult, ami egyébként csak az Nvidiának és partnergyártóinak okozhat fejfájást, a felhasználók csak jól járhatnak, mivel a 200 ezer Ft alatti ársávban öldöklő küzdelem zajlik a játékosok kegyeiért. Az AMD egyelőre jól taktikázik, az árak alakításában ráadásul abszolút partner a Sapphire és az XFX, akik erős ajánlatokkal várják a magyar gamereket. A kérdés már csak az, hogy a DLSS 3 és az FSR 3 tudás mennyiben befolyásolhatja a végső döntést.
Izzad az RTX 4060, kudarcról azonban még korai beszélni
Hírünk apropóját a kínai piacon exkluzív termékként megjelenő Radeon RX 6750 GRE verziójának teljesítménye és árazása adja, az RDNA 2 architektúrára épülő, tulajdonképpen a normál RX 6700 XT tudásával megegyező videokártya a legtöbb játékban képes legyőzni a GeForce RTX 4060-at, ami bár nem váratlan, de erős üzenet a játékos közösség irányába.
Ezt a feladatot alapvetően az RX 7600 XT-nek szánta az AMD, a modernebb architektúrával, ám szintén 8 GB VRAM-mal szerelt típus azonban inkább csak a szintet képes tartani, nem mondhatnánk, hogy egyértelmű választást jelent az RTX 4060 8 GB-os verzióival szemben. A 12 GB-nyi memóriával szerelt RX 6750 GRE és vele együtt az RX 6700 XT azonban remekül gazdálkodik a másfélszer nagyobb memóriatárral, és 1440P és 4K felbontásokon az RTX-es versenytárs feletti képkockaszámokra képesek.
Egyedül a Cyberpunk 2077-ben aktivált ray-tracing képi effektek esetében tűnik el az előny, de aki picit is követi a videokártyás híreket, tisztában van a Radeonok gyengébb RT-működésével. Sokakat azonban semennyire sem hoz lázba a sugárkövetéses effektek renderelése, számukra az RX6000-esek tudása és egyre alacsonyabbra csúszó árazása meggyőző lehet.
Körbenézve a hazai webshopok virtuális polcain, egy-egy jóárasított RX6800-as lehet az igazán kellemetlen GeForce-ellenfél, a 16 GB-tal szerelt, jóval több feldolgozó egységet tartalmazó Navi 21 GPU-val szerelt modell az árcsökkentések hatására elérte a gyárilag túlhajtott, drágább RTX 4060-asok szintjét. A két opció közti választás szerintünk innentől fogva egyértelmű, de ha a gondolatmenetet beárnyékolja a DLSS vs. FSR tudás, a döntés talán még sem olyan könnyű. Az biztos, hogy nyers erőben jól állnak a Radeonok ebben az ársávban, az RTX 4060 viszont komoly löketet kaphat, ha engedélyezik rá a DLSS 3-at.