Novemberben lesz két éve, hogy a Microsoft piacra dobta az Xbox-konzolok aktuális generációját, amely rendhagyó módon két eltérő teljesítményszintet kínál. A maximális erőre vágyó vásárlóknak ott a csúcsgép Xbox Series X, aki pedig megelégszik a szerényebb grafikával, az a jóval olcsóbb Series S-t is hazaviheti.
A kisebb Xbox kapcsán azonban több fejlesztő is megjegyezte, hogy a budget konzol visszafoghatja a generációváltást, mivel már a megjelenésekor sem számított túl izmosnak a teljesítménye. Most viszont valamelyest javulhat a helyzet, köszönhetően egy fontos szoftveres változtatásnak.
Elsőként az XboxEra szúrta ki a Microsoft Game Development Kit legújabb kiadásához készült videót, amely egyebek mellett arról számolt be, hogy a frissítés révén több memóriával gazdálkodhatnak az Xbox Series S-re optimalizáló fejlesztők.
"Mostantól több száz megabyte-nyi plusz memória áll az Xbox Series S fejlesztők rendelkezésére. Ezáltal nagyobb kontrollt kapnak a memória felett, ami javíthatja a grafikus teljesítményt a memóriahiányos körülmények között".
- derül ki az összefoglalóból, aminek a szakma és a játékosok is egyaránt örülhetnek, hiszen a Series S-ben mindössze 8 GB DDR4-es RAM található, így a fejlesztők bizonyára minden egyes megabyte-nyi felszabaduló memóriára le fognak csapni. Az pedig már a PC- és a Series X-tulajdonsokat is érinti, hogy a redmondiak megoldottak egy allokációs hibát, melynek köszönhetően az egyes címek hatékonyabban ki tudják használni az utóbbi időben végrehajtott, memóriával kapcsolatos fejlesztéseket.
A Series S kapcsán egyébként a Microsoft korábban úgy nyilatkozott, hogy hosszabb távon az olcsóbb gépből reméli az Xbox-eladások többségét, így a vállalat szempontjából is kulcsfontosságú, hogy a vásárlók elégedettek legyenek az élménnyel, s hogy minél több kortárs cím eljuthasson hozzájuk.