Palmer Luckeynak valahogy minden bejönni látszik, a kaliforniai vállalkozó ugyanis még csupán 30 éves, de már nemcsak az Oculus VR megalapításával és 2 milliárd dollárért történő eladásával büszkélkedhet, hanem a később indított hadiipari techvállalata, az Andruil Industries is prosperál.
Nem csoda hát, hogy megengedhet magának némi szórakozást, és amikor ő szórakozik, akkor a világnak bizony tátva marad a szája. Az Oculus Rift dizájnere ugyanis megalkotta az első VR-sisakot, amely az életben is kivégzi a viselőjét, ha az elhalálozik a játékban.
A kegyetlen találmányt a Sword Art Online (SAO) című japán regénysorozat ihlette. A 2002 és 2008 között futott sztori középpontjában egy hasonló kütyü, a NerveGear áll, amely egy játékba zárja a viselőit, akik így a virtuális valóságban kénytelenek megküzdeni az életben maradásért.
Ahogy Luckey blogposztja írta, a SAO népszerűsége miatt Japán volt az Oculus Rift második legnagyobb piaca, ahonnan több ezren érdeklődtek nála, hogy mikor készíti el a NerveGear mását. A projekt végül most ért be, az eredmény pedig egy átalakított Meta Quest Pro, amelyet három robbanótöltettel turbózott fel a vállalkozó.
A töltetek egy optikai érzékelőhöz csatlakoznak, amivel felismerik, ha a kijelző egy bizonyos frekvenciájú piros fényt mutat. Luckey szerint a játékfejlesztők könnyedén összehangolhatják a mechanizmust egy Game Over-képernyővel, így az aktiválódva szó szerint lerobbantja a viselője fejét.
"Mindig is lenyűgözött az ötlet, hogy a valós életedet a virtuális avatarodhoz kötöd - azonnal a maximális szintre emeled a tétet, és arra kényszeríted az embereket, hogy alapvetően újragondolják, miként lépnek kapcsolatba a virtuális világgal és a benne lévő játékosokkal. A felpumpált grafikával talán valóságosabbnak tűnnek a játékok, de csak a komoly következményekkel való fenyegetés gondoskodhat arról, hogy valóságosnak is érződjön számodra és az összes többi résztvevő számára."
- írja Luckey a gyilkos VR-sisakról, amit saját bevallása szerint még ő maga sem mert kipróbálni, mivel jelen állapotában nem tartja túl megbízhatónak a kivégzésről gondoskodó technológiát. A munka azonban még nem ért véget, a következő lépésként egy olyan mechanizmussal szeretné bővíteni az eszközt, amely megakadályozza, hogy a viselője eltávolítsa azt, hasonlóan a Sword Art Online-ban szereplő NerveGearhez.
"A jó hír az, hogy félúton vagyunk egy igazi NerveGear elkészítéséhez A rossz hír pedig az, hogy eddig csak azt a felét találtam ki, ami megöl. Az egyenlet másik felétől, a tökéletes VR-élménytől még sok év választ el minket."
- foglalta össze a helyzetet a VR-guru, aki egy "irodai kiállítási tárgyként" jellemzi a találmányát, amely a játéktervezés felfedezetlen területeire emlékezteti a szemlélőjét. Luckey ugyanakkor azzal zárja a gondolatait, hogy szerinte nem ez lesz az utolsó ilyen kütyü.