Egyelőre Project Titan néven emlegetik az Apple szupertitkos autófejlesztési projektjét, amely körül egyelőre több a botrány, mint a konkrétum: egymást váltják a vezető- és a koncepcióváltások. Egyelőre önvezető autókban gondolkodnak, az azonban már most biztos, hogy a vége egy Apple Car nevű termék lesz; a név pedig már most sokkal jobban cseng, mint azoké a modelleké, amelyek... nos, léteznek is.
Egy Strategic Vision nevű vállalat megszondázta ugyanis az autók népszerűségét, és egészen meglepő eredményekre jutottak. 200 ezer újautó-tulajdonost kérdeztek meg arról, mely modell lesz (valószínűleg) a következő kiválasztottjuk, és melyik márkát szeretik a legjobban. Kiderült:
A vásárlók 26 százaléka tervezi, hogy a következő autóját az Apple-től veszi majd, és a cupertinói márkát szeretik a legjobban.
Még egyszer: nem általában az Apple-t, hanem az autókat gyártó Apple-t szeretik a legjobban, úgy, hogy még nem is gyárt autót.
A legtöbben egyébként Toyotát vennének (38%), ezüstérmes a Honda (32%), az említett 26 százalékkal harmadik az Apple, a Ford negyedik (21%), a Tesla pedig "csak" ötödik (20%). Ettől függetlenül az jött ki, hogy az Apple a legkedveltebb márka, ezügyben leelőzi a fenti óriáscégeket is. Szép fricska még Elon Musknak, hogy a Tesla-tulajdonosok fele úgy nyilatkozott: "mindenképpen megfontolná" egy Apple-autó vásárlását, ha egyszer piacra kerül.
A tanulmány szerzői persze hozzáteszik, hogy mindez csak a márka ismertségéről szól, nem a valós termékről; ha egyszer kiderül, mit tud az Apple Car, újra körbe kell járni a kérdést.