Egyre többet hallani különböző szivárgások formájában a PlayStation 5 Próról, ám hivatalos információk hiányában egyre nagyobb a zavar a rajongók körében a konzolt illetően. A többséget nyilvánvalóan az foglalkoztatja a leginkább, hogy vajon mikor tervezik megejteni a kékek a gép formális bejelentést, de akadnak olyanok is, akik a teljesítményen rugóznak, és azon agyalnak, hogy vajon képes lesz-e a "világ új legerősebb konzoljaként" emlegetett PS5 Pro 60 fps-sel pörgetni a GTA VI-ot.
Miközben az ilyen és ehhez hasonló égető kérdésekre próbálunk választ találni, egy megbízható, Kepler_L2 néven futó bennfentes a minap Twitter/X-oldalán szellőztette meg a gép néhány új ray tracing funkcióját, amelyek az AMD következő generációs Radeon 9000 RDNA 4 kártyáival érkeznek.
Egészen pontosan azt írta:
"A legtöbb, ha nem az összes funkció jelen lesz a PS5 Próban."
A felhasználó egy korábbi bejegyzésében arról számolt be, hogy az RDNA 4 ray tracing funkcióit az alapoktól kezdve újratervezték, ami azt jelenti, hogy potenciálisan versenybe szállhat majd az Nvidia megoldásaival.
Kepler_L2 azt is elárulta, hogy a modernizált konzolok egy AI-alapú felskálázóval (PlayStation Spectral Super Resolution/PSSR) felvértezve kerülhetnek a boltok polcaira, amely - ha hinni lehet a szivárogtatónak - lehetővé teszi majd a játékok 120 fps-sel történő futtatását 4K felbontásban. A támogatott címeknek ilyen teljesítményt kell majd nyújtaniuk ahhoz, hogy megkapják a hőn áhított "PlayStation 5 Pro Enhanced" plecsnit.
Some of the new RT features coming with gfx12/RDNA4. Most if not all of these should be in the PS5 Pro too 🙂 pic.twitter.com/AO5HaxJlMK
— Kepler (@Kepler_L2) July 21, 2024
Ti mit vártok a PlayStation 5 Prótól?