Hirdetés

Kiszivárgott, hogy mit tart fontosnak a PlayStation 6 fejlesztése során a Sony



|

Az is kiderülhetett, hogy melyik chipgyártóval szerződött a vállalat.

Hirdetés

Nincs abban semmi meglepő, hogy bár még a generációközepi frissítésnek szánt PlayStation 5 Pro sem jelent meg, a sajtó már a PlayStation 6-ról kiszivárgott első információmorzsákról cikkezik. A konzolgyártónak ugyanis számos fontos döntést már évekkel azelőtt meg kell hoznia, hogy a gép előbb az arra játékokat készítő fejlesztőkhöz, majd a vásárlókhoz is eljutna.

Ilyen egyebek mellett az a kérdés is, hogy melyik vállalat szállítja a Sony igényeire szabott CPU-t. Tekintve, hogy a PS4 és a PS5 is az AMD megoldására épül, akárcsak a rivális Xbox One és Xbox Series X|S, a logikus választásnak az együttműködés meghosszabbítása tűnik több okból is (ezekről később), a Reuters beszámolója szerint azonban az Intel megpróbálta átvenni a konkurencia helyét a következő generációs PlayStation esetében.

Hirdetés

A hírügynökség forrásai szerint Pat Gelsingerék, akik nagyjából 30 milliárd dollárra becsülték az üzlet értékét, végül két okból maradtak alul még 2022-ben az AMD-vel szemben: egyfelől magasabb profitrátát szerettek volna riválisuknál, másrészt pedig a visszafelé kompatibilitás biztosítása egy új, inteles alapokra épített konzol, és a korábbi PlayStationök között jelentős pluszforrásokba került volna mind pénzügyi, mind mérnöki oldalról.

Noha az érintett felek egyike sem reagált a Reuters megkeresésére, és az Intel is csupán annyit közölt, hogy nem nyilatkozik a meglévő vagy potenciális ügyfeleivel folytatott beszélgetésekről, a hírügynökség értesülései arra utalnak, hogy a Sony komolyan veszi a visszafelé kompatibilitás kérdését a következő konzolgenerációban is. Igazság szerint nem is nagyon tehet mást, mert azzal, hogy a játékosok zöme már digitálisan vásárol, és úgy épít több tucat vagy akár több száz címből álló katalógust, lényegében önként elkötelezi magát egy ökoszisztéma mellett, és ebből következően csak komoly lemondások árán tudna átpártolni a konkurenciához. Ugyanakkor ez a helyzet a konzolgyártó kezét is megköti, amely kénytelen erőforrásokat áldozni a visszafelé kompatibilitás megteremtéséhez, megnyugtatva a játékosokat, hogy nem kell hátrahagyniuk a játékgyűjteményüket, amikor elérkezik a generációváltás ideje.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.