Bár már egy ponton úgy tűnt, hogy tényleg lezárul az Activison-Blizzard-King felvásárlás, az üzlet továbbra is csak kis lépésekben halad előre, így jelenleg még az is elég bizonytalan, hogy mikor is tehet ténylegesen pontot a Microsoft a vásár végére. Természetesen az akvizíció legnagyobb ellenzője végig a Sony volt, aki megpróbált mindent bevetni az üzlet bojkottálása végett, aminek eredményeképpen számos érdekes információ került felszínre, mind a kékek és a zöldek oldaláról egyaránt, főképp bírósági peres eljárások közben kikerült dokumentumokból.
A minap például a bírósági dokumentumoknak köszönhetően derült ki az is, hogy mikor és milyen platformokra jöhet a The Elder Scrolls VI, most pedig nagyon úgy néz ki, hogy egy belsős meeting jegyzőkönyvének felszínre kerülésével már azt is sejthetjük, hogy mik a Microsoft tervei az új konzolt illetően.
A Microsoft jogászai a brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóságnak (CMA) adott korábbi nyilatkozataikban arról beszéltek, hogy
"az új generációs konzoljaik 2028 ősze előtt várhatóan nem jelennek meg"
amiből azt feltételezzük, hogy egyelőre nem tértek el szervesen a fentiektől. Mind a Sony és a Microsoft is 2020-ban dobta piacra a jelen generációs konzoljait, így hamarosan esedékes lehet egy félgenerációs váltás, de a Microsoft oldaláról csupán egyetlen - szintén jogi iratokból kikerült - szivárgás mutatott valamit erről, hivatalos megerősítésről szó sincs, a Sony oldaláról is egyelőre csak pletykák szintjén hallottunk mind a jóárasított PlayStation 5 Slim és a nagytestvér Pro modellről egyaránt.
Egy kiszivárgott dia alapján fény derült arra, hogy a vállalat a következő generációban egy "hibrid játékplatformot" tervez bevezetni. Ennek értelmében egyesítenék a konzol és a felhős rendszerek erejét, melynek következtében egy teljes új, korábban még nem látott teljesítményszintet érnének el, ezzel csúcsra járatva a felhasználói élményt.
A dián továbbá részletesen bemutatják az egyelőre még ismeretlen és be nem jelentett hardvereket, illetve szó esik még olyan technológiákról is mint a Next Gen DirectX Ray Tracing, a dinamikus globális megvilágítás, vagy éppen a gépi tanuláson alapuló szuper felbontás.
A dolog itt pedig még nem ér véget, ugyanis a dián megemlítik az úgynevezett "ThinOS"-t is, amely nagy valószínűséggel egy a 99 dollár alatti felhasználói és kézi eszközök saját rendszere lehet, de az is benne van a pakliban, hogy a felhő szolgáltatás kiaknázása végett, valamilyen saját kézi konzollal is előállhat a Microsoft, amellyel kiaknázásra kerülnének a fent említett technológiák.
További érdekességeket tárt fel egy másik kiszivárgott dia, amely részletesen taglalja a konzolok gyártásának ütemezését. Ennek alapján nagyon úgy néz ki, hogy a Microsoft jelenleg a hardvertervezési fázisban van, persze ha csak minden a felvázolt terv szerint halad. Szó esik még a fejlesztői konzolokról is, amelyet 2027-ben terveznek kiküldeni a zöldek, majd egy kései 2028-as megjelenés szerepel az új generáció debütálását illetően.
Természetesen mind a korábbi szivárgásokat és a diákat is érdemes fenntartásokkal kezelni, ugyanis nagyon könnyen lehet, hogy a Microsoft azóta szervesen eltért az ütemtervektől, vagy éppen törölte azokat.
Maga a meghallgatás egyébként még 2022 májusában történt, ahol jelen voltak a Microsoft és az Xbox első számú emberei, többek között Satya Nadella vezérigazgató, Amy Hood pénzügyi igazgató és természetesen a zöldek fejese, Phil Spencer is. A meeting során egy kívülálló ember tette fel a kérdést, amiben arra volt kíváncsi, hogy a következő Xbox mennyiben fog eltérni a korábbiaktól, illetve tervezik-e az elmozdulást a kötött hardveres specifikációktól. A kérdésre az élményekért felelős vállalati alelnök, Anuj Gosalia válaszolt:
"Az egyik dolog amiben a konzolok mindig is remekeltek, hogy tiszta cél-platformokat biztosítottak a fejlesztőknek, amiben a fejlesztői konzolok (Game Developement Kit-ek) nagyon sokat segítettek."
Egy következő kérdés már arra irányult, miszerint megtartanak-e egy bizonyos modellt, ami sajnos itt nem kivehető a kérdező szavaiból, vagy egy Windows-szerű megközelítést alkalmaznak majd, ami rugalmasabb és kötetlenebb lesz, mint az eddigiek. A válasz Kevin Gamilltól, a játékökoszisztémákért felelős részleg vezetőjétől érkezett:
"Ezt az utat már elkezdtük az Xbox One és az Xbox One X konzoljainkkal és a Series S/X generációjában tovább folytattuk. A 10. (következő) generációval még rugalmasabbnak kell majd lennünk, ugyanakkor lehetőséget kell biztosítanunk az fejlesztők számára, hogy teljes mértékben kihasználhassák az egyedi hardveres képességeket."
Akárhogy is, az előző konzolgenerációk hosszának tekintetében 2028 reális éve lehet az új eszközök piacra dobásának, így addigra remélhetőleg már a fejlesztőknek is sikerül kiaknázni a jelen generációs eszközök képességeit, ugyanis eddig még csak egy-két merészebb próbálkozást láthattunk.