Az RTX 4090 jött, látott, és győzött is az összes szintetikus teszten és videojátékos benchmarkban, nem is akármennyivel. Az Nvidia új szörnye (ami hazánkban egymillió forint fölötti áron kerül forgalomba) a korábbi rekorder RTX 3090 Ti-t is 50%-kal veri a legtöbb próbán, egy YouTubernek azonban sikerült egy kicsit közelebb kerülnie az új bajnok eredményeihez, ráadásul nem is akármilyen módszerrel.
A Benchmark Lab csatornán az RTX 4090 ellen két, SLI-be kötött RTX 3090-et küldtek harcba, és sikerült is a két kártyából egész értelmes teljesítményt kinyerni a DX11-es, DX12-es és vulkanos címekben. Már ha hihetünk a teszteredményeknek, ugyanis az SLI technológiát már évek óta nem támogatja az Nvidia, a kártyákon nincs is ehhez csatlakozó (az RTX 3090-re valamiért még került) és a támogatása is megszűnt, ebből adódóan nem is egyértemű, hogy a DX12 alatt futó játékokban hogyan sikerült egyáltalán működésre bírni.
Akárhogy is, az eredmény kifejezetten lenyűgöző: a Spider-Man Remasteredből (legmagasabb grafikai beállítások és 'Balanced' DLSS mellett) 80-85 fps-t sikerült kinyerni az RTX 4090 95 fps-éhez képest, a Watch Dogs: Legionben pedig 80:73-ra nyert az új GPU.
Sajnos az SLI-ből nem sikerült a maximumot kihozni (de ez mindig is így ment ennél a technológiánál), a második kártya csak 45%-os kihasználtságon futott. Bár munkaállomásokban továbbra is népszerűek a több GPU-s megoldások, a gamingből teljesen kikoptak az elmúlt években, és az emelkedő árak mellett nem is valószínű, hogy a közeljövőben újra erre kezdenének koncentrálni a gyártók és a játékfejlesztők. Ugyanakkor a DX12 és a Vulkan is API-szinten támogatják ezt a fajta renderelést, szóval nincs kizárva, hogy egyszer visszatér a technológia.