Szerencsére messze vannak már azok az idők, amikor egy OLED kijelzővel szerelt terméknél Damoklész kardjaként lebegett a vásárlók feje felett a rettegett beégés veszélye, hiszen az évek során jelentős fejlődésen esett át az organikus pixelekre épülő technológia, így a legtöbb panelnél ez csak extrém esetekben fordulhat elő.
Ettől függetlenül persze mindig érdemes tudni, hol van egy-egy eszköz határa, most pedig a Steam Deck OLED került sorra, amit tavaly novemberben dobott piacra a Valve a normál kiadás prémium variánsaként.
Kezdésként nem árt megjegyezni, hogy ebből a szempontból már tesztelte a kézikonzolt egy youtuber, aki 1000 nites fényerő mellett 750 órán át nyúzta a kijelzőjét, melynek hatására jelentkeztek is a beégés nyomai. Most egy másik videós, Bob Wulff került sorra, aki egy még hosszabb, 1500 órás kínzásnak vetette alá a Valve üdvöskéjét.
A teszt érdekessége, hogy a youtuber már a Nintendo Switchet is próbára tette, amelynél 3500 óránál tűntek fel az első beégett képpontok, a Steam Decknél viszont ugyanazt a The Legend of Zelda Breath of the Wild screenshotot használva már 1500 óra után látható volt némi burn-in. A játékból az életerőt jelző szívek égtek be, Wulff pedig különböző színű kontrollcsíkokat is elhelyezett, amelyek szintén nyomot hagytak maguk után.
A kérdés, hogy a Switch nagyban hasonlító, talán ugyanattól a gyártótól is érkező panelja vajon miért bírta tovább, amire a nagyobb fényerő lehet magyarázat, a youtuber ugyanis 600 nittel tesztelte a Steam Decket, míg a Switch OLED-et csak 400 nitig húzhatjuk. A teszt apropóján a Wulff a Valve-nál is rákérdezett, hogy alkalmaztak-e valamilyen technológiát a beégés ellen, amire nemleges választ kapott, a gyártó viszont azt mondja, hogy nem tudnak ilyen problémáról.
Aki a teszt alapján mégis ettől tart, az könnyedén megelőzheti a bajt, ha nem gyűri mindig maximális fényerőn a játékokat, valamint a HDR kikapcsolása is kíméli az OLED panel organikus pixeleit.