Egy ideje már tudjuk, hogy a magasabb képkockaszám nem feltétlenül jelent reszponzívabb játékot, sőt: simán ha sokkal több képkockát készít elő a processzor, mint amennyit a GPU le tudna generálni, az bizony megnövekedett válaszidőhöz, ezáltal konkrét hátrányhoz is vezethet bizonyos játékokban. Azonban míg az fps számot ma már a legtöbb játék is kiírja, egy csomó hasznos érték teljesen rejtve marad a játékosok előtt.
Egy gép sebességének meghatározásában nagyon fontos mérőszám a system latency, vagyis hogy mennyi idő telik el az egér gombjának lenyomása és aközött, hogy a golyó a monitorunkon is elrepül. Ezt néhány évvel ezelőttig csak speciális eszközökkel és villámgyors kamerákkal tudták mérni, míg az Nvidia piacra nem dobta a Reflexet. A megfelelő monitor és ahhoz csatlakoztatható egér birtokában így már több milliós kamerák nélkül is mérhető ez az érték, ugyanakkor alig két tucat monitor van a piacon, ami támogatja ezt a szolgáltatást.
Az AMD-nél nem szeretik, ha a felhasználók konkrét hardverekkel el vannak zárva a menő dolgoktól. A most bemutatott FLM, vagyis Frame Latency Meter egy olyan ingyenes szoftver, ami bármilyen külső eszköz nélkül képes mérni a rendszer válaszidejét nemcsak AMD, hanem Nvidia és Intel videokártyák esetén is, ha azok támogatják legalább a DirectX 11-et. Az AMD GPU-k az AMF codecet(Advanced Media Framework) használják, míg a többiek a DirectX Graphics Infrastructure-re (DXGI) támaszkodnak.
Az FLM saját maga generálja a kurzormozgást és méri a képernyőn a pixelek változását. A korábbi módszerek általában a lövöldözős játékok fegyvereinek torkolattüzére támaszkodtak, ami eléggé bekorlátozta a használatukat. Ez itt nincs, a szoftver külső beavatkozás nélkül is képes elkészíteni a statisztikákat, ráadásul a képkockagenerálást is támogatja.
A szoftvert ide kattintva tudod letölteni.