Vannak olyan videojátékok, amelyek a fantasztikus szinkronszínészeknek köszönhetően nyújtanak felejthetetlen élményt, míg máskor pont azzal próbálják megkönnyíteni a beleélést a dizájnerek, hogy egy néma protagonistát alakítunk, így nincs ami kizökkentsen minket a szerepből. Az Electronic Arts az elmúlt időszak AI-fejlesztéseit meglovagolva most egy olyan ötlettel állt elő, ami akár forradalmasíthatja is a videojátékokat.
A kiadó a napokban szabadalmaztatott egy technológiát, ami elvileg lehetővé tenné, hogy a főszereplő a mi hangunkon szólaljon meg. A rendszer különböző szintetizátorokat, hang modulátorokat és vokódereket használna ahhoz, hogy a főszereplő szájába adja a mondatokat, és azok a mi hangunkon szólaljanak meg.
Az elmúlt hónapok deepfake videói alapján láttuk, hogy ha megfelelő mennyiségű alapanyag áll rendelkezésre amivel taníthatjuk az algoritmust, akkor szinte bármilyen szöveget egész hitelesen kimondathatunk, sőt élőben fordíthatunk is más nyelvekre. A technológia alkalmazása azonban rengeteg kérdést is felvet.
Egyrészt mi a helyzet azokkal, akik pont hogy nem saját maguk akarnak lenni, hanem valaki más helyzetébe próbálják beleképzelni magukat? Mi van, ha valaki nem vékony tinédzserhangot, hanem Kratos dörmögését hallgatná inkább? Hogyan kezeli majd a rendszer az angolul csak akcentussal, rosszul, vagy egyáltalán nem beszélőket? Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb ember teljesen máshogy hallja a saját hangját belülről, emiatt valójában így is idegen lenne számára az orgánum, amin a főszereplő megszólal.
Egyelőre egy gyerekcipőben járó szabadalomról van szó, tehát egyáltalán nem biztos, hogy valaha tényleg találkozunk majd ezzel játékokban. Ha viszont ebbe az irányba mozdul a piac, akkor az EA degeszre keresi majd magát vele.