Az Intel grafika egykor még csak alapszintű megoldást jelentett a 2D-s asztali és videós feladatokhoz, mára azonban olyan megoldássá vált, ami még a gamerek számára is elfogadható, sőt, vonzó alternatíva. A nagy változást alapvetően Raja Koduri hozta el, aki korábban az AMD-nél és az Apple-nél dolgozott.
Az Intel az elmúlt időben rájött, hogy az integrált GPU-i igazából számos esport kategóriába sorolható játék futtatására alkalmasak, így a PUBG-hez, a World of Tankshoz, a Warhammer: Vermitide 2-höz és még sok máshoz is. Éppen ezért a vállalat többet tenne a PC-s gamerekért, főleg azokért, akik iGPU-n játszanak.
Az Intel azt tervezi, hogy a jövőben rendszeres, játékoptimalizációkkal kiegészített driverfrissítésekkel, új DCH drivermodellel és egy új, gamerbarát vezérlőpulttal kedveskedik a játékosoknak.
Az Intel Graphics divízió a YouTube-on egy kedvcsinálót is közzétett. A videóban a vezérlőpult egy launchert és egy optimalizációs eszközt is mutat, ezek alapvetően a GeForce Experience-t idézik. A vezérlőpult többi része is alaposan megváltozik, és azt mutatja, hogy merre indul az Intel. Az biztos, hogy nagyobb figyelmet szentel majd a játékosoknak. A Gen11-es iGPU-ja pedig (ami a 10 nm-es Ice Lake processzorokkal debütál) igen komoly 3D-s teljesítményjavulást, valamint több mint 1 TFLOP/s számítási teljesítményt ígér. A Xe márkanév alatt készülnek a dedikált GPU-k is, többek között a gamerek számára.