A 2016-os Forza Horizon 3 volt az első játék a sorozat történetében, ami a Play Anywhere szolgáltatásnak köszönhetően PC-re is elérhetővé vált, akkor azonban még elég sok problémával találkoztak a játékosok, főleg a megjelenés környékén. Az optimalizáció közel sem volt tökéletes, a játék rendszeresen beakadt vagy egyszerűen kifagyott.
Szerencsére az ilyen jellegű technikai problémákat mostanra sikerült teljesen elhárítani, amiben nyilván fontos szerepet tölt be az is, hogy időközben megjelent az Xbox One X. A combosabb hardvernek köszönhetően a Playground Games már konzolon is a 60 fpst vette célba, innen pedig már sokkal könnyebb volt az asztali gépek és PC-s játékosok igényeihez igazítani a játékmenetet.
De egyáltalán nem arról van szó, hogy a fejlesztők fél vállról vették volna a dolgot, és egy jól futó, de nagyon kezdetleges funkciókkal megáldott, egyértelműen konzolról érkező játékot kaptunk volna. Sőt, a Forza Horizon 4 olyan részletes grafikai beállításokkal rendelkezik, amit nagyon kevés játék mondhat el magáról. Itt aztán mindent testre szabhatunk az árnyékoktól kezdve az anizotróp szűrésen át egészen a shaderekig, de akár a látószöget is megváltoztathatjuk. Persze nem feltétlen kell nekünk ezzel vacakolni, a játék ugyanis remekül a hardverhez igazítja a beállításokat, és a konzolon már bejáratott dinamikus optimalizálásnak köszönhetően mindig úgy játszik a részletességgel és a felbontással, hogy a lehető legstabilabb élményt kapjuk.
A fejlesztők a beépített benchmarkról sem feledkeztek meg, ami a legtöbb ilyen eszközzel ellentétben nagyon jól lefedi azokat a dolgokat, amikkel egy versenyen egyébként is számolnunk kell: a többi versenyzőt irányító mesterséges intelligencia, dinamikusan változó időjárás és útviszonyok, gyakorlatilag csak a deformálódó havas pályarészek maradtak ki. Ráadásul még bekapcsolt V-sync esetén is megkapjuk a maximális értékeket, méghozzá hardverenként külön, vagyis az is egyértelműen kiderül, hogy a processzor vagy a videokártya jelenti-e a szűk keresztmetszetet. Már egy középkategóriás Intel Core i5-ös processzorból is simán kisajtol 120 fps-t a játék 1080p-ben a legmagasabb grafikai beállítások mellett (feltéve, hogy van mellé egy elég erős vidokártyánk), így csak hálásak lehetünk a fejlesztőknek azért, hogy, az Xbox One gyengébb központi egységére optimalizáltak.
Viszont ahogy az a mi benchmarkunkon is látszik, a Ryzen processzorokkal egyelőre nem tökéletes az összhang. A gyengébb egymagos teljesítmény miatt érthető lenne, hogy nem teljesítenek olyan jól az AMD chipjei, de ahogy az a benchmark végi elemzésen látszik, valamiért periodikusan beesik az fps. Persze így is bőven a kívánt 60 fölött marad, de ha valaki ennél is többet akar kihozni, annak ezzel számolnia kell. Remélhetőleg ezt a közeljövőben egy javítócsomaggal vagy driverfrissítéssel sikerül majd helyrerakni.
Végezetül nem mehetünk el szó nélkül amelett a látvány mellett, amit a Forza Horizon 4 4K felbontásban, a legmagasabb grafikai részletesség mellett nyújtani tud. A dinamikus árnyékok realisztikussá teszik az élményt verseny közben (főleg az éjszakai futamokon), maguk az autók pedig annyira részletesen kidolgozottak és valósághűek, hogy szinte lehetetlen megállapítani az alábbi képről, hogy az a játékban vagy a valóságban készült-e.
Ha kipróbálnátok a Forza Horizon 4-et, akkor azt az Xbox Game Pass segítségével nemcsak konzolon, hanem PC-n is azonnal megtehetitek a játék megvásárlása nélkül is.