A koronavírus-járvány kapcsán már-már közhelynek számít a megállapítás, hogy az otthon ragadó emberek jóval több pénzt fordítanak az olyan termékekre, amik ezt az állapotot teszik könnyebbé és elviselhetőbbé. Megugrottak például a mobilos appokra fordított összegek, de pezseg a laptopok piaca is. Az NPD Group nemrég publikált jelentése ezúttal a PC gaminghez köthető portékák kapcsán számol be hasonló tanulságokról.
Az amerikai cég felmérése arra jutott, hogy 2020-ban az amerikaiak 4,5 milliárd dollárt áldoztak a PC gaminggel járó hardverekre és kellékekre, ami 62%-os növekedés a 2019-es adathoz képest. A kutatás a digitális játékeladásokra is kitért, melyeknél szintén jelentős, 19%-os ugrást mutat a tavalyi esztendő.
Ha csak a kiegészítőket nézzük, az NPD szerint ezekre 81%-kal költöttek többet a vásárlók, a növekedés motorjai pedig a monitorok, fejhallgatók, és a billentyűzetek voltak. A PC-s gaming hardverek bevételeinél 57%-os gyarapodást mért a kutatás, ami még mindig tekintélyes pluszt jelent. Ezek tükrében nem meglepő, hogy a számítógépes játékokkal eltöltött idő is megugrott, összesen 14%-kal.
A jelentés kapcsán Stephen Baker, a cég technológiai ipari tanácsadója elmondta, hogy 2020 többévnyi gyarapodást hozott, ám 2021-re már nem számítanak hasonló robbanásra. Az NPD előrejelzése szerint az idei évben a hardverek és kiegészítők összesítésében 3%-is növekedést produkálnak majd.