Meglepő lépésre szánta el magát a Razer: az Egyesült Államokban működő weboldalukon egyik napról a másikra eltűntek a vállalat gamer laptopjai. Nemcsak az új Razer Blade 16 előrendelési lehetősége szűnt meg, hanem az összes elérhető laptoplistát is eltávolították, helyettük kizárólag kiegészítők maradtak elérhetők a laptopokhoz tartozó aloldalon. A vállalat hivatalosan egyelőre nem kommentálta a történteket, de a lépés időzítése szinte egyértelműen az Egyesült Államokban bevezetésre kerülő, új importvámokhoz köthető.
Április 5-től egy 10%-os általános importvám lépett életbe az USA-ban, amit a Trump-adminisztráció új gazdasági intézkedésként vezetett be. Ez azonban csupán a kezdet: április 9-én, vagyis a mai napon drasztikus, országokra lebontott vámtarifák léptek érvénybe, amelyek különösen érzékenyen érinthetik a technológiai termékeket. A legnagyobb csapást a Kínából és Tajvanról származó importcikkek szenvedik el. Tekintve, hogy a Razer termékei jellemzően ezekből az országokból származnak, a vállalat minden bizonnyal megelőző lépésként döntött a forgalmazás leállításáról.
A The Verge értesülései szerint a Razer Blade 16 előrendelési linkje még a napokban is aktív volt, de mostanra csak egy értesítési lehetőség maradt a termék oldalán. Európai vásárlók számára viszont továbbra is elérhetők a Razer laptopjai, ami arra utal, hogy nem gyártási vagy logisztikai gondról, hanem kifejezetten az amerikai piacra irányuló lépésről van szó. Az sem elhanyagolható szempont, hogy bár a Razer egyik központja az Egyesült Államokban van, székhelye Szingapúrban található, és a gyártás főként Kínához és Tajvanhoz kötődik.
Bár hivatalos megerősítés egyelőre nincs, szinte biztosra vehető, hogy a vámintézkedések miatt ideiglenesen vonják vissza a laptopokat a kínálatból. Elképzelhető, hogy a Razer jelenleg a termékek újraárazását végzi, hogy kompenzálni tudják a megnövekedett költségeket. A vásárlók részéről ez várhatóan jelentős áremelkedés formájában fog megjelenni - ami különösen érzékenyen érintheti a gamereket, akiknek zsebére már eddig is rájárt a rúd a hardverek drágulása miatt.
Az amerikai fogyasztók tehát most újabb bizonytalansági tényezővel néznek szembe, a globális cégek pedig próbálnak alkalmazkodni a kiszámíthatatlan gazdaságpolitikai lépésekhez. Hogy a Razer laptopjai mikor térnek vissza az amerikai piacra, egyelőre kérdéses, de az szinte biztos, hogy ha visszatérnek is, nem az eddigi árakon fogjuk viszontlátni őket.