A nagy dinamikatartományú kép, vagyis a HDR (High Dynamic Range) megjelenítés a szín- és a kontrasztarány növelésével teszi szebbé a látványt, napjainkra pedig már nemcsak a filmek és a fotózás világában terjedt el, hanem többségükben az újabb játékok is támogatják, már amennyiben erre alkalmas kijelzőkön futtatjuk őket.
Az Nvidia azonban azokra a - zömében régebbi - címekre is gondolt, amelyekben csak a normál SDR minőség érhető el, és egy friss technológia révén most ezekbe is elhozta a HDR látványt.
Ahogy arról külön cikkben is beszámoltunk, a zöld csapat nemrég tette elérhetővé a vadonatúj Nvidia alkalmazás béta kiadását, amely a Control Panel, a GeForce Experience és az RTX Experience összeolvasztásával nagyban megkönnyíti a felhasználók életét a driverek kezelésétől a játékbeállítások konfigurálásán át a különböző AI-szűrők aktiválásáig.
Az utóbbiak közé sorolható az alkalmazással debütált RTX HDR funkció, amely mesterséges intelligencia segítségével állítja elő a nagy dinamikatartományú megjelenítést az egyébként csak az SDR-t támogató DirectX 9-es, 11-es, 12-es vagy Vulkan API-alapú címekben. Az alábbi képpár megmutatja, milyen különbségre számíthatunk:
Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a funkció csak HDR-kompatibilis monitor vagy tévé megléte mellett élvezhető, az új Nvidia appon túl pedig Windows 11-es PC-re, legalább RTX 20-as sorozatú videokártyára és a legfrissebb GeForce driverre (551.52) is szükség van a használatához. A fejlesztő emellett figyelmeztet, hogy a Windowsban engedélyezni kell a HDR-t és kikapcsolni az Auto HDR funkciót.
Azoknak sem érdemes azonban búsulniuk, akik nem rendelkeznek HDR megjelenítővel, mivel az Nvidia nekik is szállított egy szépítő trükköt a Dynamic Vibrance formájában, ami ha nem is éri el a nagy dinamikatartomány nyújtotta szintet, de valamivel igyekszik vibrálóbbá tenni az SDR játékokat.