Ezekben a vészterhes időkben, amikor nehéz új videokártyát szerezni rendkívül jól jönnek a különböző felskálázási opciók, amik javítanak kedvenc játékaink teljesítményén a magasabb felbontást megcélozva. Az NVIDIA részéről ezt a DLSS hivatott megoldani, az AMD-nél pedig a FidelityFX Super Resolution kínál megoldást, viszont mindkettőnél elengedhetetlen, hogy a fejlesztők integrálják a technológiát a videojátékokba.
Az AMD új, Radeon Super Resolution névre keresztelt funkciójával azonban nem ez a helyzet, mert lényegében egy illesztőprogram-szintű FSR-megvalósítás, ami ennek köszönhetően több ezer címmel tud majd együttműködni.
Míg a FidelityFX Super Resolution (FSR) univerzálisan működik, azaz nem csak Radeon grafikus kártyákon fut, hanem az NVIDIA és az Intel GPU-k széles skáláját is támogatja, addig a Radeon Super Resolution (RSR) a nevéből adódóan is AMD-exkluzívnak ígérkezik. Ezen kívül van még egy lényeges különbség a két technológia között. Az FSR a renderelési folyamat közepén fejti ki varázsát, így az összes felskálázást és élesítést azelőtt kezeli, hogy a vizuális extrákat, például a filmszemcséket, a kromatikus aberrációt és a játék HUD-ját hozzáadnák. Ezáltal ezek az elemek úgy néznek ki, ahogy a fejlesztők tervezték. Mivel az RSR a grafikus renderelési folyamat legvégén indul, ennél már nem ez a helyzet. Ez a módosítás azt jelentheti, hogy a HUD és más szövegek megjelenítése bizonyos esetekben nem lesz tökéletes, bár Frank Azor, az AMD vezető játéktervezője az amerikai PCWorldnek elmondta a CES-en, hogy ez nem jelentett problémát a cég tesztelése során.
A Radeon Super Resolution egy szélesebb körű AMD szoftver-átalakítás keretében érkezik valamikor az első negyedév során, amelynek részeként a Radeon Software név búcsúzik, és a helyébe lép az AMD Software Adrenalin Edition. Utóbbinál nem az RSR lesz az egyetlen szolgáltatás, hiszen tartalmazni fogja az új, Eyewire által hajtott "AMD Privacy View" eszközt is - Azor szerint a Privacy View az eszközünk kameráját használja majd a tekintet lekövetésére, így a képernyő azon részét kristálytisztán hagyja, ahova éppen nézünk, de a többi részt elhomályosítja, így például a tömegközlekedésen utazva vagy kávézókban gépezve megnehezíthetjük a kíváncsi szemek dolgát.
Ezzel persze a FidelityFX Super Resolution koporsójába még nem verték bele az utolsó szöget, de kétségtelen, hogyha a képminőség valóban megállja a helyét a gyakorlatban, akkor a Radeon Super Resolution egy hatalmas ugrást jelenthet az AMD grafikus kártyák tulajdonosainak számára, ráadásul minden eddiginél hozzáférhetőbb módon, ami így komoly fegyvertényező lehet az NVIDIA DLSS-ével és az Intel XeSS-ével szemben.