A jelek szerint a grafikus kártyák legújabb generációival szép lassan eltűnt a többkártyás konfigurációk divatja. Az AMD CrossFire gyakorlatilag halott, ahogy az NVIDIA-féle SLI is átadta a helyét a teljesen más alapokon működő NVLink technológiának. Azért még van, aki próbálkozik, az Uniko's Hardware oldal készítői tandembe kötöttek egy ASUS RX 5700-at és egy RX 5600 XT-t, aztán nekiálltak próbálkozni különféle játékokkal.
A kínai tech-oldal jó pár játékot kipróbált, és azzal zárták a tesztet, hogy elvileg jó néhány DX12 vagy Vulkan alapú játék akár működhet is így (bár csak azok, amelyek kifejezetten támogatják a multi-GPU beállítást). Ahol nincsenek gondok, ott egész jók az eredmények: a Rise of The Tomb Raider például 64 százalékos frame rate gyorsulást hozott ahhoz képest, amikor csak az RX 5700-on futtatták önmagában (a CPU egyébként egy Ryzen 7 3700X volt). Más játékoknál is átlagosan 65 százalék környéki javulást tapasztaltak fps szintjén, és a 3DMark Time Spy benchmarkon is 13 342 pontot produkált a páratlan páros (az 5700 egyedül 8508-at), szóval ez első látásra egész jónak tűnik, de azért mégsem egyértelmű a siker.
Egyrészt a duál setup mellett egyáltalán elinduló játékokban is tapasztalható volt némi akadás, és egyes játékoknál a jó indulás után teljesen váratlanul fagyással, visszafordíthatatlan hibákkal találkoztak. Szóval egyelőre úgy tűnik, ugyan sufnituninggal lehet felemásan jó eredményeket elérni, de a multi-GPU egyelőre nem kerül vissza a PC Master Race fősodrába. Egyetlen érdekes hírfoszlányt azért érdemes megemlíteni, az Intel teljes titokzatosságba burkolózó GPU-s terveiről ugyanis kiszivárgott, hogy valamilyen formában akár támogathatják is a multis konfigurációkat, de erről persze majd akkor lehet biztosat mondani, ha már tényleg látunk valami konkrétumot a processzorgyártó ilyen irányú újdonságaiból.