Miután a tavalyi év nagy részében viszonylag nagy volt a csend a Sony berkein belül készülő következő generációs virtuális valóság headsetről, a gyártó nemrég leleplezte a PlayStation VR 2 specifikációit, egy bennfentes pedig azt szellőztette meg, hogy hamarosan tömeggyártásba kerül az eszköz. Most egy újabb érdekes részlet látott napvilágot, ami egy lehetséges új funkcióról rántotta le a leplet.
A Sony először tavaly júniusban adott be Amerikában egy szabadalmi kérelmet, ami egy, a virtuális valósághoz - és így jó eséllyel a PSVR 2-höz - kapcsolódó technológiát védne le. Az eredeti ötlet arra vonatkozott, hogy a való világból szkennelhessünk be különböző, a kezünkben elférő tárgyakat, amiket aztán kontrollerként használhatunk. Ezt az akkor benyújtott ábrákon egy banánnal szemléltette a gyártó, ami kifejezetten mókásnak bizonyulhatna például a PlayStationhöz tartozó, a PlayLinket kihasználó Chimparty játék egy esetleges VR-ra kihegyezett folytatásában.
A szabadalmi hivatalnak viszont kifogásai voltak a beadott dokumentációval kapcsolatban, és arra kérték a gyártót, hogy ezeket tisztázza, majd adja be újra a kérelmet. A Sony ennek eleget is tett, a nemrég beadott, frissített leírás pedig még ambiciózusabb felhasználási módokat vázol a technológia kapcsán. A legújabb szemléltető ábrán már egy, a banánnál jelentősen nagyobb állólámpa szerepel, ami a PlayStation készítőinek leírása szerint egy 3D-s szkennelést követően akár a játékvilágunkban is megjelenhet. Arra azért nem érdemes számítani, hogy néhány pillanat alatt leképezhetjük a valódi nappalink berendezését a virtuális térben, ugyanis az importálásához minden egyes tárgyról egy teljes, 360 fokos képet kell tudnunk készíteni.
A beadott szabadalmi kérelem még elbírálás alatt áll, így az sem biztos, hogy a hivatal elfogadja azt. Továbbá a technológia sikeres levéséde után sem garantált, hogy a PlayStation VR 2 valaha képes lesz ilyen módon beszkennelni tárgyakat, vagy ha igen, mikor jelenhet meg a funckió a headset felhasználóinak eszköztárában. Amennyiben viszont tényleg megvalósul, nem feltétlenül csupán játékokban, hanem a metaverzum egyik sarokkövének tűnő közösségi alkalmazásokban is hasznosíthatja a Sony.