A 3DMark tesztekért felelős csapat korábban Futuremark néven futott, de most már UL Benchmarks névre hallgat - ez viszont a kevésbé fontos hír, tőlünk aztán hívkatnák őket Pink Bébikoalának is, csak adják ki a jóféle benchmarkjaikat. Most is pont ezt tették, kifejezetten a PCI Express interfész teljesítményét is vizsgáló 3DMark tesztet mutattak be.
Eddig nem volt ilyesmire külön szakasz a szoftverben, mivel a CPU és GPU közötti adatkapcsolat elméleti határait limitálta a PCI Express 3.0 szabvány. Most viszont már a kanyarban van a PCI Express 4.0, jönnek az első kompatibilis komponensek. A modul kizárólag DirectX 12 API-val futtatható (érdekes módon a Vulkan API-t egyelőre nem támogatja), valamint minimum 12 GB rendszermemóriával és 4 GB VRAM-mal szerelt gépeket igényel. Integrált grafikus vezérlőket használó PC-ken szintén nem futtatható a modul (bár ennek így nem is lenne túl sok értelme), és az is fontos, hogy több grafikus vezérlőt használó gépekben csak a fő GPU-t érinti a teszt.
Így néz ki mindez, bár persze itt sokadlagos, mit látunk a mérések közben, a lényeg úgyis az, milyen eredmény jön ki a végén:
A teszt során a GPU saját memóriáját töltik fel textúra- és vertex-adatokkal minden egyes pixel számítása előtt, és állandó textúra stream mellett folyamatosan növelik a vertexek számát 2,4 milliótól 9,6 millióig. Az eredményből megtudhatjuk, hogy nincs-e "útszűkület" a grafikus vezérlő és a CPU között, hiszen hiába van mindkettőből erős modellünk, ha az egyikről másikra küldött adatok bedugulnak.
A 3DMark Advanced és Professional kiadásait legálisan használók számára ingyenesen letölthető a frissítés - egyébként csendben szólunk, hogy az Advanced július 9-ig extra akciós a Steamen, 85 százalékos kedvezménnyel adják 4 és fél dollárért.