Mark Zuckerberg kedden jelentette be, hogy a Facebook lehetőség ad a jövőben a felhasználóknak a politikai témájú hirdetések deaktiválására. Ezzel elsősorban azoknak kedveznének, akik már döntöttek az amerikai választásokkal kapcsolatban, és túl is lennének az egészen. A szavazásra azonban így is emlékezteti majd az amerikaiakat az oldal.
A közösségi óriást régóta kritizálják, amiért lehetővé teszi a politikusoknak, hogy politikai reklámokat tegyenek közzé, olyanokat, amelyekben tévinformáció is van. A Twitter többek között ezért tiltotta be az ilyen reklámokat tavaly októberben.
A következő hetekben minden amerikai megkapja a mostani funkciót, idővel pedig más országokba is eljut majd - feltehetően ősszel. Aki a kikapcsolt politikai reklámok után mégis politikai hirdetésbe fut, az jelentheti az adott elemet. Továbbá a tervek szerint a Facebook 4 millió embernek segít majd szavazásra regisztrálni egy információs központtal.