Mindenki ismeri a mondást, amely szerint a pénz nem tesz boldoggá. Ezt akarja letesztelni egy japán milliárdos, Yusaku Maezawa. Ennek érdekében egy érdekes tesztbe kezd: 9 millió dollárt oszt szét a twitteres követői között egy közösségi kísérletben. Egészen pontosan 1000 követőt választ ki, akiknek fejenként 9000 dollárt ad, majd megnézni, hogy a pénznek hála boldogabbak lesznek-e.
A szerencséseket véletlenszerűen választják ki azok közül, akik az illető január 1-i bejegyzését január 7 estéig retweetelték (4,1 millió volt ilyen tweetből). A 44 éves férfi szerint ez komoly kísérlet, az eredményeket pedig kérdésekkel mérik majd.
Maezawa 2004-ben hozta létre Japán legnagyobb online divatáruházát, ami a Forbes szerint 2,7 milliárd dollárt ér. Ő lesz továbbá az első privát utas, aki a Hold körül repkedhet a SpaceX-szel. Hamarosan feltehetően a boldogságról is többet tud majd, mint az átlagemberek, már ha jól sikerül ez a furcsa social-kísérlet.