Úgy tűnik, a YouTube feladta azt az eddigi stratégiáját, miszerint a saját gyártású filmjeit, sorozatait és egyéb műsorait csak az előfizetőknek teszi elérhetővé. A hivatalos közlemény szerint "így sokkal szélesebb közönséget érhetnek el", de a döntés mögött valószínűleg az állhat, hogy nem alakul az elvárások szerint az előfizetők száma, így inkább az ingyenes nézők számára megjelenített hirdetésekből zsákolnák be a nyereséget.
Az eddig csak Premium előfizetőknek kínált saját gyártású tartalmak terén egyre erősebb a YouTube, amely láthatóan elkezdett a Netflix vagy épp az Amazon Prime stratégiája mentén haladni. A kezdeti exkluzív influencer-videók után már olyan komoly költségvetésű alkotásokat is kiadtak, mint a neves sorozatsztárokat felvonultató sci-fi, az Origin:
Mozis világsztárokból is igazolnak rendesen, például az ősszel megjelent Viper Club főszereplője az Oscar-díjas Susan Sarandon.
Jelenleg a YouTube saját tartalmait csak a YouTube Premium havi 12 dolláros előfizetői nézhetik, a változás annyi lesz, hogy 2019-től mindenki elérheti őket. Hogy akkor mi lesz az értelme az előfizetésnek? Az, hogy a Premium alatt reklámmentes marad minden, míg a többiek a filmek, sorozatok, "influencer tartalmak" előtt, után, és néha azokat megszakítva is reklámokkal találkoznak majd.
Oké, a videók közé tolakodó hirdetéseket sokan nem szeretik, de azért van ebben egy jó hír is, hiszen a YouTube Premium nem elérhető Magyarországon, így még pénzért sem volt esélye a hazai netezőknek megnézni a "sajátmárkás" tartalmakat. A mostani bejelentés értelmében viszont nem lesz területi megkötés az ilyen filmek, sorozatok terén - mondjuk ez viszonylag érthető is, hiszen maximalizálni szeretnék az így kiszórható reklámok mennyiségét.
Pici üröm az örömben, hogy visszamenőleg nem tervezik a YouTube Originals néven futó saját tartalmak megnyitását, tehát csak a 2019-es változtatások utáni filmek és sorozatok lesznek mindenki által nézhetőek.