A YouTube már egy ideje nem is annyira finom módszerekkel igyekszik rávenni a felhasználóit a fizetős YouTube Premium szolgáltatásuk igénybevételére. Aki az ingyenes felületet használja, nem csak a videók előtt és közben találkozhat reklámokkal, de az oldal keresőjénél is állandóan megjelenik a felszólítás, hogy próbáljuk ki a reklámmentes verziót.
A videomegosztó valószínűleg újabb offenzívát indít az ingyenes változat felhasználói ellen: a lap információi szerint már vannak felhasználók akik azzal szembesültek, hogy a korábbi 2 helyett már 5 átugorhatatlan reklámot kell megnézniük, mielőtt továbbléphetnének az általuk keresett tartalomra.
Az ingyenes felületen jellemzően 5-30 másodperces reklámokat kell megnéznie a felhasználóknak, a rövidebb klipeknél pedig nincs lehetőség a hirdetések átugrására. Az új funkcióról a Twitteren számoltak be elégedetlen youtube-ozók, akik sokallják a több mint duplájára emelt reklámkvótát. A panaszok azonban olyan mértékben sokasodtak, hogy a YouTube hivatalos Twitter-oldalán tette közzé az alábbi választ, amit egy elégedetlenkedő felhasználónak címeztek.
hmm...this may happen with a certain type of ad format called bumper ads, since they're only up to 6 seconds long. if you'd like, you can send feedback directly from YouTube via the send feedback tool
— TeamYouTube (@TeamYouTube) September 7, 2022
Mint írják, ha 5 videót lát is a felhasználó, ezek legfeljebb 6 másodperces, úgynevezett bumper hirdetések, ami azt jelenti, hogy a reklámidő így sem lépi át a 30 másodpercet. Ha valakinek ez nem tetszik, küldhet visszajelzést a cégnek.
A YouTube még csak teszteli az új megoldást, ezért elképzelhető, hogy valakinél megjelennek az extra reklámok, míg más nem fog velük találkozni. A videomegosztó anyacége, a Google várhatóan felméri a felhasználói reakciókat és ezt követően élesíti majd a reklámok számát megnövelő funkciót.