Ugyan a YouTube annak idején teljesen ingyenes videómegosztóként indult el, de a Netflix és a többi streaming-szolgáltató sikerén felbuzdulva szintén elindított egy fizetős prémium konstrukciót. Ennek egyrészt az az előnye, hogy mindenféle zavaró reklámok nélkül lehet megnézni a tartalmakat, másrészt olyan műsorok is készültek, amelyek csak az előfizetők számára elérhetőek. Ennek a havidíja jelenleg 12 dollár, de egy friss bejelentés szerint nem lesz így sokáig.
Pedig a YouTube igyekezett: a reklámmentesség mellett egyrészt egy csomó olyan műsorral csábították előfizetésre a felhasználókat, amelyeket népszerű videósok és csatornák csak a prémium közönség számára készítettek. Emellett pedig saját filmeket és sorozatokat is készítettek, ilyen például az egykori kultfilm, a Karate Kid egyik spinoffja, a Cobra Kai, amelyhez szeptemberben már a második évad érkezik, az isztambuli macskákról forgatott Kedi, vagy a sci-fi thriller Origin.
A mostani bejelentés szerint viszont a prémium előfizetés jelenlegi formájában megszűnik, így az eddig csak előfizetés fejében nézhető műsorok mindenki számára elérhetővé válnak, viszont ezekbe is reklámok kerülnek (azt még nem tudni, hogy az adásokat megszakító, teljes képernyős hirdetésekre kell készülni, vagy kulturáltabb, előtte-utána toldott, valamint a képernyő alsó részén látható szalaghirdetések lesznek). Fontos, hogy a feloldás világszerte értendő, ezért olyan országokban is meg lehet majd nézni a YouTube Originals tartalmait, ahonnan eddig előfizetni sem lehetett.
Egy érdekes kitétele van a közleménynek, ugyanis úgy fogalmaz, hogy a felhasználók "egy bizonyos ideig" érhetik el a prémium tartalmakat - ez lehet, hogy azt jelenti, hogy érkezőben van egy újabb előfizetéses konstrukció, csak előtte a YouTube egy ideig igyekszik felkelteni rá az érdeklődést. Mindenesetre az eddigi Originals műsorok közül a Cobra Kai első évada augusztus 29-től szeptember 11-ig lesz ingyenes, ami kissé szembemegy a "mostantól nincs prémium" felkiáltással, de majd csak megmagyarázzák, hogy is van ez.
Azt még nem tudni, pontosan mikortól szűnik meg teljesen a jelenlegi prémium rendszer (pedig valószínűleg a jelenlegi előfizetők örülnének neki, ha mondjuk nem az utolsó pillanatban derülne ki, hogy az utolsó hónapot már nem kellett volna befizetniük), annyit tudni, hogy még idén sor kerül erre. Az már viszont tény, hogy a tartalmak egyszerűen, a "sima" YouTube felületén lesznek kereshetőek és elérhetőek, tehát nem kell semmilyen külön aloldalon bóklásznunk.