Bár a felhasználók egy része még mindig úgy nézi a YouTube videókat, hogy konkrétan egy adott tartalmat keres, megnézi és távozik, a szolgáltató értelemszerűen arra törekszik, hogy mindenki minél több időt töltsön náluk, és szállingózzon egyik videóról a másikra, mint méhecskék virágról virágra. Több kattintás, több reklámbevétel - a képlet ismert és egyszerű. Épp ezért igyekszik úgy alakítani minden felületét, hogy az orrunk elé tolja a minket nagyobb eséllyel érdeklő témaköröket és tartalmakat.
Androidon kis ideje már tesztüzemben elérhető az a funkció, amelyet most a böngészőben használt változatban, valamint az iOS appban is aktiváltak. Ebben a kezdőlapon, rögtön a YouTube logó és a keresősáv alatt megjelennek az algoritmus szerint minket kiemelten érdeklő témák kis buborékjai, és nekünk elég ezekre rápöccinteni ahhoz, hogy máris az ide tartozó videókat sorolja előre a rendszer.
Érdemes tudni, hogy egyelőre, legalábbis a saját kísérleteink alapján akkor még nem jelennek meg ezek a kis ajánlók, ha magyarul használjuk az appot illetve a böngészőben is magyarul jelenítjük meg a YouTube felületét, angolul viszont vidáman látszanak. Az iOS alatti verziót Android-használóként nem tudtam megnézni, de böngészőben és droidon egyránt ez a tapasztalat. Az algoritmus pontosságát szintén nevezzük mondjuk tapogatózó jellegűnek, de esélyesen ez folyamatosan finomodik, minél több videót nézünk meg.
Ti hogyan használjátok a YouTube-ot? Konkrét céllal kattintotok egy-egy videóra, vagy szívesen elvesztek a nyitólap válogatásában, és az egyéb ajánlott videókban?