Még 2021-ben indított vizsgálatot a kalifornia székhelyű Wish ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - írja a Telex. A portál információi szerint a hatóság azért kezdte szondázni az e-kereskedelmi platformot, mert fennállt a gyanúja, hogy a cég megtévesztően tüntetett fel bizonyos kedvezményeket, illetve más eszközökkel tisztességtelen nyomást helyezett az online vásárlókra.
A GVH többek között azt gyanította, hogy a Wish platformján keresztül értékesítő kereskedők nem valós árakat tüntettek fel, de előfordult, hogy valószínűtlenül nagy mértékű kedvezményt ígértek a vásárlóknak, illetve konkrétan hamis állításokkal hirdették a termékeiket. Tisztességtelen gyakorlatnak számít azt is, ha a felhasználókkal különféle módszerek segítségével - a Wish esetében egy visszaszámláló órával - próbálják elhitetni, hogy a felkínált kedvezményről lecsúszhatnak, ha nem rendelik meg azonnal a szóban forgó terméket.
A Wish vezetése végül úgy határozott, hogy a lehetséges bírságok elkerülése érdekében kompenzációs csomagot ajánl fel az érintett felhasználóknak. Ez azt jelenti, hogy
azok a magyar felhasználók, akik 2021-ben azonnali ajánlatra kattintva vásároltak valamit a Wish felületén, most 1500 forintos kreditjóváírást kapnak.
Ez a Telex értesülései szerint 100-150 ezer felhasználót érinthet. A Wish ezen felül azt is vállalta, hogy fogyasztói edukációs kampányt indít a felületein, emellett szigorúbban fogja ellenőrizni a platformon keresztül árusító kereskedők tevékenységét. Az említett azonnali ajánlatokat pedig a jövőben nem fogják alkalmazni, ahogy a hatóság által problémásnak talált árengedmények megjelenítéséről is lemondanak.
A GVH elfogadta a cég által javasolt kompenzációt és megszüntette az eljárást.