A WhatsApp immár több mint 2 milliárd felhasználóval büszkélkedhet, ezzel pedig a második olyan, Facebook tulajdonában lévő szolgáltatás, amely átlépte ezt a határt. Az első a Facebook volt, 2017-ben. A "zöld üzenetküldő" persze nem volt mindig Facebook érdekeltség: Brian Acton és Jan Koum, a Yahoo!-tól távozó két fejlesztő indította el 2009-ben, a Facebook pedig 2014-ben vásárolta fel. A WhatsApp 2017-ben lépte át vele az 1 milliárdos határt, tehát az újabb milliárdhoz nagyjából 3 évre volt szüksége. A Messenger eközben még ugyan nem érte el a kétmilliárdos számot, de a szakértői jóslatok szerint idén a Facebook eredeti üzenetküldője is eljut akár 2,4 milliárdos felhasználói bázisig.
Hiába a WhatsApp a világ legnépszerűbb üzenetküldője azonban, az alapítói 2017-ben és 2018-ban elhagyták a Facebookot, mert értettek egyet azzal, amerre a Zuckerberg-birodalom kormányozta az app fejlesztését. A népszerűség átka, hogy számos biztonsági botrány célpontja is volt már a szolgáltatás (lásd például az Amazon-főnök, Jeff Bezos legutóbbi botrányát, amelyet a szaúdi koronaherceg WhatsAppon küóldött videóüzenetébe rejtett malware indított el). Emellett az Egyesült Államok és több más ország kormányzata folyamatosan követeli, hogy legyenek visszakövethetőek az üzenetek. A fejlesztők viszont továbbra is kitartanak a titkosítás és a magánszféra védelme mellett.
2018 eleje óta létezik vállalati célokra optimalizált WhatsApp Business verzió is. Ugyanebben az évben indultak a csoportos hang- és videóhívások. Az app a végpontok közötti teljes titkosítás terén az egyik elsőnek számított az üzenetküldők között, de már végpontok közötti pénzküldést is lehetővé tesz - igaz, csak Indiában, éles tesztüzem formájában. A Facebook egyébként tavaly azt is pedzegette, hogy a WhatsApp működésébe beépítik a házon belül fejlesztett Libra kriptopénz kezelését is, de azóta az egész Libra projekt körül viszonylagos csend honol.