A virtuális valóságról sok mindent lehet írni, de ezek a hírek és cikkek általában megragadnak olyan szinten, hogy mivel tud többet látványban vagy kezelhetőségben egy új VR-szemüveg. A virtuális térben elmerülve vizuális téren már tényleg tud olyan élményt nyújtani egy játék, mintha tényleg ott lennénk egy "másik világban", de a képen és a hangon eddig nem lépett túl a technológia. Mondhatjuk úgy is, hogy eddig teljesen biztonságos és fájdalommentes volt egy VR-alapú akciójátékkal játszani, mert legfeljebb csak láthattuk az ellenfelek felénk lendülő öklét, és hallhattuk a csattanást, de éreznünk azért nem kellett az arcunkon landoló jobbhorgot. Legalábbis eddig.
A Robotics mérnöke, egy James Burton nevű YouTuber, valamint a Portsmouthi Egyetem hallgatói egy közös projekt keretein belül létrehozták azt a robotot, amely a virtuális valóságban harcoló játékos számára valódi élményt nyújt a benyelt ütések terén. A 3D-nyomtatással készült pneumatikus karokkal ellátott szerkezet olyan, mint egyfajta házi pofozógép, melyet az Arduino Mega interfészen keresztül működtetnek, miközben a felhasználó egy headseten keresztül éli meg a kalandokat, pont, ahogy a videón is látszik.
A komolyabb sérülések elkerülése végett a karokra kesztyűket húztak, bár amint látszik, az érzés nem feltétlen olyan, mintha Mike Tyson ellen szeretnénk túlélni az első néhány másodpercet. Az viszont vitathatatlan, hogy maga az elképzelés szórakoztatónak tűnik, és kicsit továbbfejlesztve valóban egész komoly élményt nyújthat.