Az elsősorban a közösségi médiás érdekeltségeiről ismert Meta évek óta próbálkozik a metaverzum-koncepció sikerre vitelével, ám a mesterséges intelligencia körüli felhajtás mintha kifogta volna a szelet a téma vitorlájából, az utóbbi időben pedig az egész ötlet középpontjában álló AR/VR-headsetek is szenvedni látszanak.
Korábbi beszámolók alapján legalábbis a PlayStation VR2, az Apple Vision Pro és a Meta saját eszköze, a Quest 3 iránt sincs nagy érdeklődés, a Mark Zuckerberg-vezette vállalat azonban most egy éles stratégiaváltással igyekszik megfordítani a mérkőzést.
A Meta ugyanis nemrég közölte, hogy külsős szereplők számára is elérhetővé teszi a Quest-headseteket hajtó operációs rendszert, ami immáron Meta Horizon OS néven fut, a fejlesztő reményei szerint pedig ezzel a húzással jóval nagyobb ökoszisztémává fog bővülni. A vállalat azt is elárulta, hogy máris három nagy partnerrel dolgozik együtt: az ASUS gamer almárkája, a ROG, valamint a Lenovo és a Microsoft is a fedélzeten van.
A vonatkozó blogposzt alapján az ASUS ROG egy teljesítményre koncentráló gaming headsetet fejleszt, míg a Lenovo egy kevert valóságra épülő termékkel áll elő, a fókuszban a produktivitással, a kreativitással és a szórakoztatással. A kakukktojás az Xbox, amely nem saját headsettel jelentkezik, hanem egy limitált kiadású, "Xbox által inspirált" Questen dolgoznak a Metával közösen.
A vállalat emellett könnyebbé teszi a fejlesztőknek az App Laben készült alkalmazások feltöltését a Meta Horizon OS alkalmazásboltjába, ahol külön fül szolgál majd az ilyen programoknak. Az App Lab egy szoftveres eszköztár, ami leegyszerűsíti a fejlesztési folyamatot, így nem kell nagy szakmai tapasztalat a használatához. A Meta azt reméli, hogy a lépéssel jelentősen kibővül a headseteken elérhető alkalmazások választéka.
Azt majd az idő, és persze a végül megszülető eszközök döntik el, hogy a Horizon OS szélesebb körben való elérhetővé tétele új lökést ad-e a VR-nak, ám az elsősorban az adatgyűjtésből és a célzott hirdetések értékesítéséből élő Meta számára mindenképp új bevételeket hozhat. A potenciális partnerek érdeklődését pedig növelheti, hogy a továbbra is forgalmazott Quest 2 a világ legnagyobb példányszámban eladott headsete, vagyis a Metának bőven van tapasztalata a területen.