Az Apple 2016-ban úgy döntött, hogy az emojik között nincs helye fegyvereknek, ezért a revolvert élénkzöld vízipisztolyra cserélte. Az óriás valószínűleg azt remélte, hogy ezzel trendet teremt. Így is lett, ugyanis a Samsung és a Twitter után most a Google is vízipisztolyra váltott.
Így tesz majd a Facebook is hamarosan, erre ígéretet is tett a közösségi oldal: a Facebookon és a WhatsAppban is változik az emoji. Furcsa módon a Microsoft az ellenkező irányba megy: a játékos lézerfegyvert 2016-ban revolverre cserélte, és azóta is az igazit utánzó emojit használja.
Érdekesség, hogy amikor 2016-ban az Apple és a Microsoft irányt váltottak, a Google senkit sem követett. Akkoriban Agustin Fonts termékmenedzser és Rachael Been művészeti igazgató leszögezték, hogy a rendszerek közötti kompatibilitás és a keresztplatformos kommunikáció miatt ragaszkodnak a fegyverhez.
A fordulópontot azonban egy olyan esemény hozta el a Google-nél, amire senki nem számíthatott. Az idei Valentin-napon Parklandben, Floridában, a Marjory Stoneman Douglas Gimnáziumban olyan lövöldözés volt, ami a valaha volt legnagyobb iskolai vérfürdők egyikét eredményezte. A fegyvertartás egyre komolyabb kérdés Amerikában, a Google pedig azt szeretné, ha az üzenetküldőkön és a közösségi oldalakon senki sem mutogatna fegyvereket még csak emojik formájában sem. A vízipisztoly merőben eltérő üzenetet hordoz.
Frissítés:
A Microsoft időközben a Twitteren jelezte, hogy a fejlesztéseiknek hála az új emojik hamarosan jobban tükrözik a cég által képviselt értékeket, amelyeket a visszajelzések is alakítottak. Röviden: vízipisztolyra vált a Microsoft is.