A gépek és az érzelmek keverése örökzöld sláger, erre épül például a Szárnyas fejvadász központi konfliktusa, a jóval könnyedebb hangvételű Rövidzárlat, vagy éppen a Star Trek: Az új nemzedék Data parancsnokának karaktere is.
Nem kell azonban a filmek világáig mennünk, a SoftBank 2014-ben bemutatott Pepper nevű robotja is hasonló kísérlet volt, a japán cég ugyanis anno az első olyan robotként harangozta be, amely megérti az emberi érzelmeket.
Pepper az évek során afféle kabala lett, akit számos területen bevetettek: eladóként szolgált például a b8ta legnagyobb San Franciscó-i boltjában, de még a Pizza Hutba is beugrott néhány rendelés erejéig. A robotot 2015-ben fogyasztói termékként is piacra dobták, így akinek volt rá 9000 dollárja, az magának is beszerezhetett egyet, de csak ha nyilatkozott róla, hogy nem óhajt szexelni vele.
A karrierje nagy részét azonban a SoftBank mobilos boltjaiban töltötte a vásárlók köszöntésével, ezért is szomorú, hogy a Reuters jelentése szerint többé nem is várnak rá nagy dolgok, mivel valójában már tavaly leállították a gyártását.
A hírügynökség három bennfentes forrásra hivatkozva közölte a fejleményt, akik egyike azt is elárulta, hogy a robotból összesen 27 000 darab készült, vagyis sosem volt rá nagy vásárlói kereslet. A Reuters szerint ebben szerepet játszhatott az is, hogy a SoftBank tokiói vezetése és a franciaországi üzleti ág között fennálló belső konfliktusok miatt nem tudtak elég időt és pénzt fordítani a fejlesztésre.
A jelentéshez fűzött közleményében a SoftBank úgy nyilatkozott, hogy "ha szükség lesz rá", akkor újraindítják Pepper gyártását, ám a történtek ismeretében csekély a valószínűsége, hogy ilyen fordulatot vehet a robot sorsa.