Habár Elon Musk többnyire mindig az éppen következő évre ígéri, a Tesla feláras önvezető üzemmódja, a Full Self Driving (FSD) egyelőre messze járhat attól, hogy kész állapotba kerüljön, hiszen továbbra is béta üzemmódban tesztelik, és csak a 2-es szintet teljesíti az automatizált közlekedés 5 kategóriájából.
Most pedig egy kicsit le is kell "faragni" belőle, miután az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) elmeszelt egy funkciót, amit egy kifejezetten szabálysértő manőverre programoztak be.
Ezzel a stoptáblával védett kereszteződéseken gurulhattak át az FSD-re befizető teslások, legfeljebb 9 km/h-s sebességgel, amennyiben az autó szenzorai nem érzékeltek más járművet, vagy gyalogost. Magyarán egy olyan kihágásról van szó, amit az emberi sofőrök is rendszeresen elkövetnek, hiszen egy kihalt kereszteződés sokakat csábít arra, hogy ne álljanak meg teljesen a stoptáblánál.
A bekapcsolással (tehát nem automatikusan) aktiválódó "rolling stop" funkciót még az FSD 2020 októberi frissítésével tették elérhetővé, most pedig egy újabb update fogja elvenni az előfizetőktől, valamikor a következő napok során. A Tesla egész gyorsan cselekedett, az NHTSA ugyanis csak januárban kezdett tárgyalni a gyártóval a problémáról.
A vállalat múlt héten megosztott negyedéves üzleti beszámolója szerint a Full Self Drivingot már 60 ezer járművel tesztelik az Egyesült Államokban, s hamarosan a szomszédos Kanadában is elérhetővé válik.