Az elmúlt években mintha alapvetéssé vált volna a közbeszédben, hogy a Facebook egy haldokló közösségi oldal, szemben a dinamikusan növekedő TikTokkal, amely az Atlanti-óceán mindkét felén megfogalmazott kémkedési vádak ellenére is hódít, ráadásul főként a kereskedelmileg különösen értékesnek tekinthető fiatal korosztályok körében.
A jelek szerint az üzemeltető Meta megelégelte ezt a narratívát, és most megpróbálja ismét trendivé tenni a 2004-ben indult platformot, ami a Messenger alkalmazás szigorú leválasztását is érinteni fogja.
A szolgáltatás fejese, Tom Allison nemrég egy blogposzttal jelentkezett, amelyben mindenekelőtt eldicsekedett azzal, hogy a Facebooknak már 2 milliárd aktív felhasználója van, kijelentve, hogy a platform "se nem öreg, se nem haldoklik". A bejegyzés többi része lényegében egy hosszas fejtegetés arról, hogy a "világszintű" mesterséges intelligenciás ajánlásoknak, az integrált kreatív eszközöknek és a monetizációs lehetőségeknek hála a Facebook egyaránt a tartalomfogyasztás és a tartalomkészítés Mekkája.
Így érkezünk el az üzenetküldés témájához és a nagy bejelentéshez, hogy a Meta visszapakolja az üzenetek elérését a Facebook alkalmazásba:
"Jelenleg teszteljük a lehetőséget, hogy az emberek a Facebook alkalmazáson belül is elérjék a Messenger postafiókjukat, és hamarosan kiterjesztjük ezt a tesztelést. [...] Az elkövetkező év során több módot fogunk kidolgozni az üzenetküldési funkciók Facebookba történő integrálására. Végső soron azt szeretnénk, hogy az emberek számára egyszerű és kényelmes legyen a kapcsolatteremtés és a megosztás, akár a Messenger alkalmazásban, akár közvetlenül a Facebookon belül."
- írja a poszt, amiből arra következtethetünk, hogy nem a különálló Messenger app szűnik meg, hanem a Facebook alkalmazás nyeri vissza az üzenetküldési képességeit. Mint arra sokan emlékezhetnek, az üzemeltető még 2014-ben választotta szét a két alkalmazást, 2016-tól kezdődően pedig egyértelműen a Messenger irányába terelték a csevegni vágyó felhasználókat, amikor a mobil webes böngészőkben is megszüntették az üzenetküldés lehetőségét.
A látványos hátraarc mögött az állhat, hogy a Facebook ebben is igyekszik a TikTokkal rivalizálni, ahol az emberek nemcsak a tartalmakat pörgethetik, de direkt üzenetekben is kommunikálhatnak egymással.