Az Apple és az Ikea egy közös alkalmazáson dolgoznak, amely a kiterjesztett valóságra építkezik. Az Ikea szerint ez lesz az első AR-app, amely valódi vásárlási döntéseket segít majd meghozni.
A kiterjesztett valóság a jövőben éppen emiatt nagyon fontos eszközzé válhat. Az app lehetővé teszi, hogy az otthonunkban egy készülék kamerája és kijelzője segítségével virtuális bútorokat helyezzünk el - később pedig vélhetően az appon belül intézhetjük magát a vásárlást is.
Az app várhatóan idén ősszel jelenik meg, és 500-600 terméket kínál majd. Azután minden új termék automatikusan megjelenik az alkalmazáson belül. Az együttműködéssel jól jár az Apple, elvégre gyakorlati haszna lesz az AR-nek, és jól jár az Ikea, mert rengeteg iPhone-tulajdonoshoz jutnak el a termékei. Ezzel egyszerre a világ legnagyobb AR-platformjának képzelik el az appot.
Bár az Ikea továbbra is a valódi üzleteitől várja az eladások többségét, a közösségi oldalakon és az online felületeken is igen aktív, ezt egészíti majd ki a kiterjesztett valóság.