Nemrég derült ki, hogy az LG ismét felforgatja a mobilos divízióját, az új elnöke pedig egy olyan szakértő lesz, aki korábban nagyon sikeressé tette az LG televíziókat és audiotermékeket. A jelek szerint bőven lesz majd dolga, hiszen a G7 ThinQ és a V40 ThinQ bár remek készülékek, a siker megint elmaradt. Ráadásul visszatért a bootloop hiba, ami ezúttal leginkább az európai G7 ThinQ modelleknél jelentkezik. Egyelőre nem tudni miért.
A jelentések a semmiből bukkantak elő, és gombamód szaporodtak az elmúlt napokban az európai országokban.
A hiba olyan, mint régen: a G7 ThinQ nem hajlandó bekapcsolni, újra és újra sikertelen bootolásba kezd. Érdekes módon azonban közös az érintett modelleknél, országtól függetlenül, hogy mindegyiket T-Mobile hálózaton használják.
Az LG bootloopos rémálmai még 2015-ben kezdődtek a G4-gyel, majd ugyanilyen hiba jelentkezett a G5, V10, V20 és Nexus 5X készülékeknél.
Plusz pont az LG-nek, hogy gyorsan és megfelelően reagált az ügyre. "Azonnali" vizsgálatot indított a gyártó a témában, mindezt pedig már vasárnap közölte egy holland blognak.
Az LG ügyfélszolgálata állítólag készülékcserét ígért az érintett felhasználók számára, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy megint valamilyen hardver okozza a problémát. További részletek egyelőre nincsenek, az viszont jó hír, hogy az LG elismerte a hibát, és megoldást ígér.
Ezzel szemben a Huawei Mate 20 Pro #gluegate zöld kijelzős botrányát a Huawei továbbra sem ismerte el hivatalosan, pedig az európai országokban rengetegen panaszkodnak arra, hogy a negyedik, ötödik cseremodell kijelzője is zölden világít alacsony fényerőnél (hazánkban is előfordul). Egyes források szerint 91 százalékban az LG, 9 százalékban a BOE panelekkel van baj, de a nem zöldeknél rózsaszín "szivárgás" is előfordulhat. A rekordot állítólag Svédországban tartják, van, akinél a tizedik cserekészülék is hibás. Bár a Mate 20 Pro az egyik legnépszerűbb modell most, sokan visszamondják a rendelésüket.
Frissítés: az LG gyorsan megtalálta a gyógyírt a hibára - a gyártó hivatalos közleményét az alábbiakban változtatás nélkül közöljük.
"Az utóbbi napokban több európai országban probléma lépett fel egyes felhasználók LG G7 ThinQ készülékeivel, aminek következtében a telefonok nem kapcsolnak be. Az érintett felhasználókat szeretnénk biztosítani arról, hogy a probléma nem okoz maradandó kárt a készülékükben.
Az LG a mai nap folyamán rendelkezésre bocsájtott egy szoftveres megoldást, aminek segítségével a felhasználók visszaállíthatják készüléküket a probléma előtti állapotba. A visszaállításhoz szükséges teendőkhöz részletes információ a https://www.lg.com/hu/g7thinq-szoftver-frissites oldalon érhető el.
Természetesen az LG telefonos ügyfélszolgálata és központi márkaszervize is készséggel áll a felhasználók rendelkezésére, hogy segítsenek a telefon helyreállításában.
Az érintettek elnézését kérjük az okozott kellemetlenségért, és szeretnénk mindenkit biztosítani arról, hogy a probléma gyors megoldása a kezdetektől fogva abszolút prioritás az LG számára."