Itt a PCW hasábjain nem győzzük hangsúlyozni, hogy mindig érdemes olyan Windows verziót használni, amit még támogat a Microsoft, hiszen egy visszavonultatott főverzió számos biztonsági kockázatot rejthet magában, nem is beszélve az esetleges kompatibilitási gondokról az újabb szoftverek esetében.
Professzionális területeken azonban cseppet sem ritka jelenség, hogy egy-egy nyugdíjazásra ítélt Windows aktív szolgálatban ragad, a Deutsche Bahn, vagyis a német vasút pedig alighanem rekordot dönthetett ebben a műfajban.
A napokban ugyanis egy álláshirdetés bukkant fel az interneten, amelyben a DB egy olyan admint keresett, aki boldogul a Windows 3.11-gyel, az MS-DOS-szal és Windows for Workgoupsszal. Az MS-DOS-t talán senkinek sem kell bemutatni, a Windows 3.11 pedig 1993-ban, míg az integrált hálózatokra kifejlesztett Windows for Workgroups 1992-ben jelent meg.
Matuzsálemi rendszerekről beszélünk tehát, az álláshirdetés alapján pedig a győztes jelöltnek ezeket kell karbantartania, illetve a driverek frissítéséről is gondoskodnia. A kiírás elárulja, hogy a régi rendszerek a mozdonyok fedélzeti kijelzőiért felelnek, amelyek fontos információkat jelenítenek meg a vezető számára, vagyis nem is akármilyen szerepkörben teljesítenek szolgálatot.
You have MS DOS and Windows 3.11 skills?
— konkretor (@konkretor) January 27, 2024
I have a job for youhttps://t.co/vcAitUnvbZ
between you and me, we are talking about the german railway display boards for almost all of germany. There are still running with legacy os. pic.twitter.com/VJJsbMcbGT
A Tom's Hardware kicsit beleásott a dologba, és a Hacker News fórumbejegyzései között turkálva kiderítette, hogy a Windows 3.11-es konfiguráció az ICE 1 és ICE 2 típusú mozdonyokban dolgozik, amelyeket a Deutsche Bahn legalább 2029-ig és 2030 szeretne üzemben tartani. Az egyik hozzászóló itt azt írja, hogy egy általa látott videó alapján egy 166 MHz-es processzor és 8 MB memória hajtja a rendszert, 1996-os dátumozású BIOS-szal.
Cikkünk írásakor az álláshirdetés már sajnos nem volt elérhető, de ha úgy érzed, hogy tolonganak benned a hasznosításra váró emlékek a Windows 3.11-ről, lehet hogy megéri dobnod egy e-mailt a Deutsche Bahnnak.