Az Environmental Protection Agency szerint 2019 óta minden évben a közlekedési eszközök járulnak hozzá a legtöbbet az USA üvegházhatásának romlásához. Kalifornia éppen ezért újabb és újabb törvényekkel próbálja visszaszorítani a károsanyag-kibocsátást ezen a területen.
Most éppen az önvezető autók kaptak komoly korlátozást, hiába az állam forgalmának mindössze 15%-ról beszélünk.
Kalifornia vezetése úgy döntött, hogy 2030-tól az önvezető autók nem bocsáthatnak ki káros anyagot. Nem ez azonban az állam első környezetvédelmi korlátozása az autóipar felé. Tavaly például aláírták egy rendeletet, ami 2035 után megtiltja az új belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását, 2045-től pedig minden új teherautónak is károsanyagtól mentesnek kell lennie.
A nyugati államban több mint 50 cégnek van engedélye, hogy valamilyen formában önvezető autóval operáljon az utakon, ezek az autók pedig 1,99 millió kilométert tettek meg Kaliforniában csak 2020-ban.
Amíg sokan üdvözölték a korlátozásokat, az ilyen autókat üzemeltető cégek aggodalmukat fejezték ki, hiszen szerintük az elektromos járművek a töltési idejük miatt nem kifejezetten hatékonyak önálló feladatok ellátására, mint például a csomagkihordás.