Az Amazon-alapító Jeff Bezos űripari vállalkozása, a Blue Origin, nem hétköznapi módon választaná ki a következő űrhajósokat: valóságshow-val döntenének arról, hogy kiket visznek legközelebb a Földön kívülre - írja a Space.com. A vetélkedő szervezését egy korábbi kriptocég, a ma Space Exploration and Research Agency (SERA) név alatt működő vállalat venné a nyakába.
A SERA elsődleges célja, hogy olyan alulreprezentált országok lakóit juttassa az űrbe, mint India és Nigéria. A jelölteket első körben egy nyilvános szavazás keretein belül választják majd ki, ezt követően pedig a legtöbb voksot begyűjtők lehetőséget kapnak arra, hogy egy dokumentumsorozatban szerepeljenek, amely a kiválasztás utolsó szakaszait mutatja be.
A szervezésért felelős SERA egyelőre nem adott pontos információt a szavazás kezdetével és az űrrepülés pontos időpontjával kapcsolatban. Annyit viszont elárult, hogy összesen hat embernek lesz hely az űrhajón, így a kiválasztottakat is hatfős csoportokba rendezik majd. Az űrhajósjelölteknek az élő műsor során különböző feladatokat teljesítve, egymással versengve kell majd bizonyítaniuk rátermettségüket.